28 Aralık 2017 Perşembe

2017 Yilindan Cikarken Hizimi Alamayip Ulkeden Cikmisim

Geleneksellesen yilin kisa-kisa degerleme yazisina baslamadan once, gecen senenin yazisindan kisa bir alinti yaparak 2017 hakkinda bir seyler yazacagim, sene sonu yazisi exclusive gorselleri ile lol.

Yeni sene için çok öyle bir abartılı beklentim yok. Yapmak istediklerimin peşini genel olarak hiç bırakmadığım için, yine peşinden gitmeye devam edeceğim heyecanlı bir hayat yeterli olacak.


Aralarda kacip gittigim sehrin evim olacagi, yolumun burasi ile bir gun kesisecegini hep hissettim size valla yalan borcum yok. Kisacik zamanlara sigdirdigim son Berlin gezimin donus yolunda Berliner Dom'a bakarak, "Simdilik hoscakal" dedigimi dun gibi hatirliyorum. Benim icin alisildik olan otel sektorunu birakip, hic denemedigim medya sektorune gecmek cok iddaliydi. Sonrasinda zaten az cok biliyorsunuz vize ve tasinma sureci ile ugrastim. 14 Nisan'da, kedimi geride Gokce'ye emanet ederek, Istanbul'dan ayrildim. 

Tasindiktan sonraki 4 ay Berlin'de asiri hizli gecti, o ara kisa bir yaz mevsimi, aile ziyareti, Dilay'in gelisi, biralar, partiler, sergiler, canim balkonum, Berlin'in taze cilekleri, Pazar yuruyusleri, Harry Potter'i okumam, Sonbahar'da Enis ve Su'yun gelmesi, yepyeni dostluklar, heyecanlar.... Tum bunlar sayesinde, Istanbul'da hizli gecen son 8 ayimdan sonra, hayatimin biraz frenine bastim.

Agustos'ta Tarcin'in gelisi ile artik hayatim tamamen rutine dondu. Donmemek uzere Istanbul'dan ayrildik. Tekrar yaziyorum; cocuklarinizi asla geride birakmayin. Avrupa Birligi' ulkelerinde hayvan tasima ile alakali yazima suradan tik tik. 


Bisiklet aldim. Blogspot'ta mim'lerinizi takip ettim. Postcrossing batagina geri dondum. Munih'e gittim. Izmir'e bile gittim! Tasinma surecinden sonra Izmir'e eve gitmek cok iyi bir fikirdi. Dilos ve ekiple gorustum, kardesimle cok eglendim!


Bu hafta Noel'i ise yine Hannover'de ailemle gecirdim. Onlarla olmak o kadar iyi geldi ki. Cok uzun zamandir gulmekten karnima agrilar girmemisti. Kuzenim evinde cok guzel bir Christmas yemegi organize etmis. Harika yemekler, harika ortam, bir suru hediye, ne dicemi, napicami sasirdim.


Yeni seneye guzel dostlarla ve yine eglenerek girecegim. 30-31 Aralik -1 Ocak'ta sag kalirsam hemen Ocak 19'da Istanbul'a ucuyorum. Matrixxman'in altinda Ermancigimiz calacak. Lahmacunlari ve ayranlari cikartin, sinav yapicam. 


2017'nin geleneksel dilegi yukarida yazdigim gibiydi. Bu senenin dilegi iseeeeeee, Almanca, cesitli sehirlere gezi, yeni bir dovme daha ve yeni bir ev olsun. Gezmeyi ihmal ettim, listemde Roma, Paris, Prag, Tel Aviv, Budapeste ve Berlin'nin etrafindaki ufak sehirler var. Ev icin ise, kedi ile duses bir sey bulursam, 2 kisilik bir eve gecebilirim. Almanca kursunu da haftaya degistiyorum. Olay bitmistir. Simdilik bunlar burada dursun.


18 Mayis'i parmak arasi terliklerimle sinsice bekliyorum, Cesme Fly-In Beach'te sarhos olup sampiyonluk kutlayan bir ben olabilir. Hersey ihtimaller dahilinde. Bu yaz icin ise tatil planlarim elbette var. Acikcasi ben Megisti'ye ve Kas'a geri donmeyi dusunuyorum. Belki biraz Datca. Belli de olmaz. (2018'de Izlanda'ya gitti) jssdjjfjffjfjfj.


Tabi hep neseli seyler yazacak degilim. Gelelim biraz da size. Butun bir sene kendimle ilgilendim, bazilarinizin yaptigi davarliklari ve terbiyesizlikleri gormezden geldim. Bu kadinlar ve adamlar kendilerini cok iyi biliyor. Surayi iyi okuyun, iyi tercüme et sen de; bana size laf soylemek dusmez cunku zirvedeyim sesiniz gelmiyor hahahahahahahahahahahah.


Sonradan gelen edit : Tesekkur. Bu sene buraya bunlari yazmami saglayan herkese ama herkese tesekkurler ve guzel gunler diliyorum. Berlin'de Oya, Keykan, Evirgen, Istanbul'da el clasico ekip, is arkadaslarim, Gokce, -canim Gokce! Gokce'siz bir 2017 dusunemem, Eylem A., Nil K. Izmir'de Dilay, Dijital vesileler ile Arzu, Mina, Zeynep, sosyal medyadan tek tek isimini yazmicam, bana yazan, destek olan, cesaretlendiren herkesi opuyorum ve tesekkur ediyorum. Fantastik bir seneniz olsun!

Size ben harika bir yeni sene diliyorum arkadaslar. Berlin'e yolu dusenler mutlaka yazsin, cevap vermicem ahahhahahahaha. Otel sakin sormayin, cunku bilmiyorum. Yeme-icme-gezme tavsiyeleri icin e-mail atabilirsiniz. Yeni senede en azindan kendinizle mutlu olmayi bilin, sevisin, dans edin, kahve icin ve aslaaaa küs uyumayin. Bu seneyi bana ozetleyen benim icin ozel bir de track atip bu yildan cikiyorum.

Mutlu seneler!


20 Aralık 2017 Çarşamba

Hipster Dertler, Sikayetci Alman Kedi ve Noel Geliyor

Mer ha baaaa Berlin Dogu bilogunun delisi geeeldi.

Alkolu biraktim. 
Fdjjdjdjd yazinca bile bir gulme geldi. Oyle bisi olabilir mi? 
Gecenlerde pazar gece klupte cok alkol aldigim icin bir miktar black out eve donunce uzun bir sure alkol almamaya karar verdim. Ertesi gun bankamatige gidince anladim cok ictigimi. Burada efendim partiler pazar gunduz basladigi icin haftaya hangover baslamaniz cok yaygin. 

Pazartesi gunu ise bu sekil gitmek yerine acaba idam mi etseler beni, suan su yataktan cikmasam diyorsunuz. En son en guzel uyudugum yer; ana rahmiydi.


Bunca insan burada pazartesi gunu oglen 3'e kadar partiliyor, peki bunca insanin isi gucu yok mu? Bu kitle her Pazartesi patronundan izin aliyor olamaz, adamin agzina sicarlar. Berlin'in yarisi partiliyor ve bu adamlar ertesi gun nerede ne is yapiyor? Bir aciklama ariyorum. 

Soguklar gelmeden bisikletimi suremeye devam ediyorum. Soguktan kastim 8 derece. Hizla giderken o hava -1e dusuyor. Siselerimi markete goturup, alisverimi yapip postahaneye ugrayip, islerimi halletmem 1 saat. Kendime bir de hipster kaski aldim. Daha guvende hissediyorum. Tesekkur ederim bisikletli hayat. 

Patatesli boregin fotosunu hic paylasmiyorsun diyorsunuz, evet paylasmiyorum cocuguma nazarlar degiyor. Ama sizi kirmicam buyrun ultimate bir berlin kedisi. Chill, gobekli ve her seyden sikayet eden bir Alman oldu.


Berlin'de buyuk bir dram yasiyorum arkadaslar. Suan World First Problem. 1,5 aydir ayaklarimi ve sirtimi sicak tutacak bot ve mont pesindeyim. Malum eksi sekizlar kapida. Ben ceset gibi usudugum icin buna bi cozum aradim ve bu ise bi butce ayirdim.

Harika ve cok kaliteli bir mont aldim, 3 hafta giyindim, isitiyor, iyi bi marka, xs beden uzun ugraslar sonucu bulmusum, metroya biniyorum, camdan kendime bakiyorum, bi gariplik var ustumde. Yani bu guzel montun bu sekilde ustumde cirkin durmamasi gerek. Eve geliyorum, aynaya bakiyorum, yoo gayet iyi diyorum. Ikna oluyorum. Ehe ehe cok guzel ya diyorum. Kollarda bi garipler var, xs ama asiri buyuk, cepler yerinde, omuzlar iyi.... Mont erkek montuymus arkadaslar. Geri gonderdim. 

Dram burada son buldu mu? Hayir :)):)):))))):):):))))))

Yerine baska bisi siparis ettim zira hediye ceki gonderdiler ama duzgun bisi kalmadigi icin sitede o butce ile 2 farkli mont almak zorunda kaldim. Biri eh idare etti suan giyniyorum, digeri ceket gibi bisi geldi, hadiiiiii onu da geri gonderdim bu sefer parasini istedim.

Bot aldim. Zor ugraslar sonucu uygun bi butce ile uygun bi numara buldum. 3 sefer giyindim. 1 beden ozellikle buyuk siparis ettim, sikmasin, kalin corapla giyerim. Geldi, her sekli denedim. Ayakkabinin sag teki soldan kucuktu. Ahahaahhaah. Geri gonderdim.

Yani tonla magaza var ama sorun kafamdaki model ve kucuk beden olmamasi. 1,5 ayin sonunda 2 kez kar yagdi ve hava suan bicak gibi, Cumartesi gunu sehir disina cikacagim. Henuz ne bir montum ne de bir botum var. Siteleri alasagi yapiyorum. Almanya'da yasiyorum. Yarismaci arakadaslara basarilar.

Almanca kursuna son hizla devam ediyorum, ders eksigim yok, odevler ve tekrarlar konusunda biraz daha disiplinli olmam gerek. Bir de evdekilerle konusmaya cekiniyorum, pek cesaretim oldugu soylenemez. Kursumu da sanirim degistiricem. Cunku sevdigim hoca; kursun orta yerinde baska birine yerini birakti ve bu durumdan hic memnun kalmadim. Bu yeni kiz da iyi ama otekinden aldigim enerjiyi alamiyorum. Ya ben seviyenin ustunde kaldim ya da siniftakiler asiri avanak. Hoca kendi ismi ile bir ornek verdi. Biri kalkip bu ne demek dedi. Hoca da o benim ismim dedi. Kurs baslamis 2 ay gecmis.... Baslangic icin uygundu. Simdi daha kaliteli bir okuldan A.1.2'ye devam edecegim.

Umarim bu dili burada cozer bitiririm. Tamamen ogrendikten sonra Rusca'ya baslicam. Malum eski Sovyet sehrinde yasiyorum...

Ofiste Secret Santa yaptik, bana kitap ceki geldi birinden. Kimden aldim bilmiyorum ama elimde surekli kitapla beni goren birisi secmis olmali. Cek ile iyi bir Almanca alistirma kitabi aldim. Su aralar okuyacak cok kitabim var. Zaten artik pek Turkce de okumuyorum. Hediyeler verilirken bir arkadas kopegini de getirmis. Kopekle ortama geldiginiz zaman benim butun dikkatim dagiliyor arkadaslar. 


Cumartesi gunu Noel yemegi icin Hannover'e aile yanina gidicem. Biraz ihtiyacim var cunku cok darlandim kurs-is-ev ucgeninde. Bir de guzel yemekler. Evet ev yemegi. 

Ev yemegi demisken kendi kendime celinc yaptigim konular var : hamburger koftesi.

Sacimi pixie model kestirip platine boyayicaktim ama sonra korktum, kiz, gocmeniz pasaportta felan eski resim allah korusun tanimaz da atarlar ulkeden bu sac yuzunden dert almayim basima.

Aynen soyle. Ay lav ya Tilda.


Ocak ayinda bir Istanbul yapacagim. Zaten suprizi kalmadi. Soyliim artik. Gider gitmez Lahmacun Ayran soylucem. Normalde bu ay Israil/Tel Aviv'e is icin gidecektim ama ortalik karisti, iptal oldu. Bu kis hic bisi yapamadim, ise odaklandigim icin pek motivasyonum yoktu. Bi trene atlayip etrafi gezemedim. Pazar gunleri Berghain'da az takilip yakin yerlere tatile gidicem, soz. 

Gecen hava asiri soguk olunca biz de Pazar gunu Neues Museum'a gittik. Ben 2 senedir gitmemistim. Yeni sergiler vardi. Oldukca keyifliydi icerisi ama nedensiz bir soguk vardi binada, cok usudum. Acikinca kosa kosa Mitte'deki Japon Hamburgecisine gittik. Japonlarin hamburger yaptigindan haberim bile yoktu ama mekani Evirgen sayesinde kesfettim. Limon otlu hamburgerini mutlaka deneyin. Shiso Burger, Auguststraße 29'da. Pazar gunleri de acik!


AliExpress'ten minik sticker'lar aldim bu aralar eski sevgilisine donen biri gibi AliExpress'e tekrar dondum. Bir kac ilginc kiyafet aldim. Bir bel cantasi aldim ki 6 Euro verdim binpisman oldum. Bu siteden aldigim en cirkin sey diye yorum biraktim. Aklima gelmeyen irili ufakli alisverislere 100 lira harcamisim. Cok pismanim alin beni buradan.


SheIn diye sacma bir butik var, AliExpress'te de dukkanlari var bunlarin. Ancak kendisi pahali satarken Ali'de daha uygun. Oradan bakip oraya siparis veriyorum gibi bisi. SheIn'den bir de platform bot aldim, eglencesine. Ilginc seyler satiliyorlar, surada kendisi.  

Sonradan gelen edit: 2 canta almistim. Digerini yazmadim. Ikisinden de sikayet ettim ama en cok bundan;



Gelecek hafta kisa bir yil degerleme yazisi yazacagim, geleneksel, her sene yaptigim gibi. Noel donusu tekrar gorusecegiz, O surede kendinize iyi bakin, kus uyumayin ve kahve icin! Hoscakalin.