16 Ekim 2017 Pazartesi

Sonbahar Berlin'de, Olympus Playground, Bir Miktar Yavaslik ve Canim Bisikletim

Mer haaa baaaa berlin dogu bilogunun delisi geldi.

Eylul ayi burada; Tarcin'in hastaligi, sonbahar yapraklari ve benim bok moralim ile gecti. Gorunuste guzel ama genelde keyifsizdi...


Kusmuklu geceler/sabahlar birbirini kovaladi. Expat sehrinde ingilizce konusmasini beceren bir veteriner aradim. Buldum bi yer, az uzakti ama gozum gormedi. Cocugu aldim, Anadolu'da analarin saglik ocagina yetistigi gibi, bebesi gogsunde doktora kostum. Doktor gozle ve elle muayene ettikten sonra kedinin cok iyi gorundugunu soyledi. Kan ornegi aldi.  Cok kustugu icin yatistirci bi ilac verdi. Eve donduk. Ilaclari icti. Kusmasi bitti. Tahlil sonuclari da cok iyi geldi. Kedim domuz gibiymis. O gundur bir daha kusmadi. Galiba bu gerzo, evdekilerin artiklarini karistirdi. Lisa'nin ciceklerine sulanmisti. O aralar kesin bir boklar yedi. Durum bu. Evle arasi cok iyi. Cocuklar da seviyor bunu. Suan mutlu bir inek. Berlin'de kisi bekliyor. Yaz kurkunu dokmeye basladi.

Su ile Enis, Malta'dan bizi ziyarete geldi. Tabi Berghain'a da gittik. Ancak sonrasinda ben acayip bi grip oldum. Cok uzuldum dayanamadim. Kedi ile ayni anda hastaydik. Ben cocuklari az gorebildim bu sefer. Ama haberler iyi. Hayatlarina Malta'da devam edecekler insallah. Aramizdaki mesafeler bir tegel-ryan air kadar. Aaayyyy yazin Malta yollari ve Su'nun guzel yemekleri gorunduuuuu banaaaaa.


Overwhelmed sikayetimden sonra biraz hafta sonlari offline oldum, Harry Potter okudum, para harcadim evet pasa keyfim boyle istedi harcadim, Izmir'e ucak bileti aldim, 2.el kislik kiyafetler buldum, odam icin de bir kac parca esya aldim, hafta icleri evimde degisik yemekler yaptim ve bol bol radyo dinledim. Ubahn duraklarinda kayboldum. Sikayetim biraz da tabi sosyallesememek. Bunu asmak icin de Almanca kursu buldum. Kasim'da basliyor derslerim. Tabi bir miktar yoga yapmak istiyorum. Ona da alternatif yerler buldum, gorusucem. 


Yani bu yavasligi kis gelmeden asmam gerek. Yoksa basim derde girecek. Kar yaginca evlere kapancaz. Kis gelince, Istanbul'da kacirmadigim aklimi burada kacirmak istemiyorum.

Yemek yapiyorum evde. Nadiren hatalarim oluyor ama mesela gecen sehirde duvar birlesme gunuydu, tatildi, evde et yaptim. Ben biliyorsunuz oyle etci degilim. Pisirmek icin aldim. Guzel de oldu. Etin en sevdigim yani sanirim yanindaki patates ve bira. Tabiki duvardan sonra birlesme, halka o gundur hic bir zaman mutluluk getirmedi ama nankorluk etmiyoruz degil mi? Yisisin ilminyaaaaa!


Olymus'un duzenledigi bir cesit PR+Sergi projesi vardi. Bir cok sanatci Kraftwerk'te sergilenmek uzere "Perspective Playground" isimli  renkler-asimetri-isik-derinlik gibi bir cok foto disiplininden yola cikarak cesitli isler tasarlamislar. 2 saat kapida bekledim ve girdim. Sergiyi gezerken bir yandan da bu eserlerin fotoraglarini cekip dijitalde paylasiyorsun, workshop misali icerde takiliyorsun. Cok basarili bir PR calismasi. 2 saat bekleticek kadar iyi is yapmis adamlar. Bazi eksiler vardi. Girmesi dert cikmasi dert icerisi, prof cihazlarla fotograf cekilmesi icin yapilan bir alan. Kendi imkanlarim ve Iphone 6 Plus ile karanlikta yakaladigim seyler anca bu kadar oldu. 




Dun gece ve ondan onceki hafta da Berghain'daydim. Tabi yani burasi artik sosyallesmeden cikti, daha cok ustumdeki ruhsal yuku atmamda yardimci oluyor. Dun gece hakikatten cok guzel bir kitle ile harika bi line up diledim. Bu herifler bunun sonuna kadar hakkini veriyor. Peki sadece soruyorum, Function ne zaman tutuklanacak? Caldigi setin hesabini kim soracak? 

Bisiklet aldim. Aldigim gun de elektrik kutusuna girdim. Ahahahahahaah. Ama yani onume bebek arabasi cikti. Napim. Ona carpsaydim mahkemelerde suruncektim. Bisiklet de massallah allahtan bisi olmadi. Facebook'da 2. el bisikletlerin satildigi bir grup var. Gayette guzel bir platform. Bir ciftten aldim. Calinti cok oldugu icin, sozlesme bile yaptik. Aldiklari yerin sertifikasini felan da verdiler Cocugu alip Sbahn ile eve dondum. Ne guzel bisimis. Park-bahcede surdum Pazar gunleri. Henuz trafige cikamiyorum. Kaldirimdan gidiyorum. Kask felan almam gerek. Simdilik iyi gidiyor. Geri donusum siselerimi, markete goturdum kendisi ile. Hayati kolaylastiran yanlarini yavas yavas kesfediyorum.


2.el kulturunun bu sehirde bir Berliner olarak hakkini veriyorum. Insanlar kiyafetlerini. mutfak eslayarini. mobilyalarini, bitkilerini. akliniza gelmeyecek seylerini sattigi gruplar var. Kislik marka kazaklar, pantolanlar aldim. Cok az bir para ile dolabimi tekrardan duzenledim. Buyrun sokaktan buldugum hasir sandalye. Kedi sahiplendi. Bu sehri ve bu hayati seviyoruz ve yasiyoruz.


Haftaya Izmir'e gidiyorum. Officially ilk alamanci izinim evime olucak. Ahahahahaha. Sanirim 2 sene oldu gitmeyeli. Kardesimi ozledim. Annemin yemeklerini ayrica ozledim. Boyoz-cay esliginde uzun kahvaltilar yapicam Annem ile. 1 hafta offlineim. Ellesmeyin.

Boyle genel olarak sikayet ettigim ama sessiz sakin yasantima devam ettigim bir Eylul-Ekim ayi geride kaldi. Kis gelmek uzere. Battaniyelerimize ve kedilerimize yavastan sarilalim mi? Sarilalim. Herkese guzel bir sonbahar diliyorum. Izmir donusu gorumek uzere.

10 yorum:

  1. Tombalağa şifalar dilerim ben. Karıştırmasın ortalığı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusmuklarini temizledim onun beeeeeennnn <3 domuz gibi valla.

      Sil
  2. Ay bebeyi göğsüne basıp doktora koşmanı anlatışına güldüm ama biliyorum insan nasıl paniğe kapılıyor. Geçmiş olsun sarı patatese <3 Hasır sandalye de resmen sen o köşeye koy ve Tarçın üstüne kurulsun diye imal edilmiş, bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sari patates cortluyordu vallahi gurbet ellerde odum bokuma karisti. Sandalye hayat kurtariyor, ben cok sevdim ama keyfini en cok O cikariyor. Bu sabah orada uyuyordu yine.

      Sil
  3. ayy kuzmmm hasta mı olduuu :( domuz sensin ayrıca :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHAHAHAHAHHA bu yorum kim felan oldum sonradan jeton dustu. Gercek bir domuz cikti kendisi, 7 yasinda kicimi kasiyim bir gram sorunu yok.

      Sil
  4. Anaaa vaktin olur mu ki Dost Fırın’da boyoz yerken yanına ilişeyim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay askim hic soz vermiyim, gelemezsem mahcup olurum. 1 hafta kalicam ama boyle planlar simdiden karman corman. Tahmin ediyorsundur ilk kez geliyorum 2 senedir.

      Sil
  5. İzmir dönüşü blog isteriz :) "Function ne zaman tutuklanacak? Caldigi setin hesabini kim soracak?" mükemmel bir yorum - a Berliner back home in İzmir lazım bak yineledim :) ayrıca haftaya görüşürüz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Izmir mi? Cok alkolluydum hatirlamiyorum fjdjddloljd. Haftaya derken?

      Sil