13 Şubat 2016 Cumartesi

Berlin Gezi Notları (2)

Çok geç yazdım farkındayım ama ne keyfim ne de zamanım var. Kalan yerden devam. Berlin 2. gün...

Hiç iyi bir gece geçirmedim hostelde. Verimsiz bir uyku, gürültülü odalar, bir de hasta, dikkatsiz, gürültülü bir Çinli yüzünden 8'de kalktım. Odadaki herkesi uykusuz bıraktı lanet hasta herif. Biraz dolandım, kahvaltı yaptım, internete girdim. Yahudi Anıtları'na doğru yola çıktım. Çok enteresan bir açık hava müzesi. Gri bloklar rahatsız edici ve ürpertici bir ortam yaratmak için yapılmış. Ben karla kaplıyken duvarların arasında yürüdüm. 1 kişi dahi yoktu. Katledilen Avrupalı Yahudiler Anıtı, Memorial to the Murdered Jewish of Europa , Cora-Berliner Str. 1 'de.
 
Görsel kaynak : durmakesfet.blogspot.com.tr
Brandenburg Tor ise 18.yy 'ın ihtişamı ile tam şehrin ortasında. Berlin'in önemli bir simgesi, duvar yapılınca doğuda kalmış. Tepesindeki olayı, Napolyon söküp Paris'e götürmüş, O'nu yenen kral geri alıp Berlin'e getirmiş. Valla iyi kafa. Ben olsam Napolyon'dan rica ederdim. O da vermezdi. Efendim şöyle güzel bir görselini paylaşıp, Bode Müzesi'ne geçiyorum.
 
Görsel kaynak : gogermany.com
Unter Den Linden Caddesi, doğruca müzeler bölgesine gidiyor. Üstünde bulunan Brandenburg metro kapısından çıkan 2 eleman yanıma yaklaşıp bişiler soruyor, cevap vermeden devam ediyorum ama akıl edip telefonumu korumuyorum. Cebimden almışlar. Polis buluyorum, unut onu diyor, ehh yeter o zaman, ben tatildeyim diyorum ve programa devam ediyorum. Tüm bunlar sadece 20 dakikada oluyor. Bir sürü güzel resim ve anı telefonda gidiyor.
 
Şoku atlatıp, Bode Müzesi'ne gittim. Şarjım %45! Üzüntüden ölücem ama ısınınca biraz toparlıyorum. Bir kahve içtim. İnternet buldum. 1-2 kişiye haber verdim.
 
 
Bode Müzesi, içi çok güzel, keyfim yerine geldi. Irmak kenarında, her yer beyaz. Manzara muhteşem. Bizans dönemine ait heykeller, paralar ve daha eski çalışmaları görebilirsiniz. Üst katlar çok güzel kahve kokuyor! Am Kupfergruben'de. 


Alte Nationalgalerie hemen karşısı. 19. Yüzyıl ile 21. Yüzyıl arası Neoklasik, Roman ve Modernist bir çok esere ev sahipliği yapıyor. Açıkçası, hırsız olayından hemen sonra şu heykel beni çok güldürmüştü. İçerideki büyük okul turunu ve viyak ciyak çocuklar harici hoş bir ziyaretti. Bode-Strasse 3'te.

 
 

Programımda St. Hedwig Katedrali vardı ama üst caddeden yürümek istediğim için rotamın dışına çıkmıştım. Zaten sonra telefonum çalındı. 

Berliner Dom çok çok güzel bir yapı, galeri çıkışı tam da meydanda. Yapı beni çok etkiledi. Açıkçası içine girmeyi canım istemedi bile. Meydanda biraz izledim. Hırsızlık yapan çocukları tekrar gördüm ve hızlıca uzaklaştım.


Meşhur TV Kulesi Berliner Fernsehtrum devasa büyüklükte. Hemen önündeki güzel parkta biraz dolaştım. Neptünbrunnen ve Marienkirche parkın içinde. Kulenin arkası Alexanderplatz'ta ertesi günde takıldım.


Günü biraz erken bitirdim ve akşam üstü yemeği için Pure Origins'e geçtim. İşletmecileri sanırım Türk. Güzel bir tost ve harika bir Earl grey çay içtim. Litfassplatz 3'te. Yemekten sonra otele döndüm, aşırı soğuktu, karın durmasını ve ısınmayı bekledim. Biraz kendime geldim ve çıkıp Friedrichstrasse 'ye doğru yürüdüm. Doğu Berlin'i iliklerinize kadar hissettiğiniz, insanlarının biraz daha donuk ve alım gücünün Batı'ya göre düşük olduğu, 2.el kıyafet dükkanlarının bolluğunu gördüğünüz bir bölge. Yine araştırıp bulduğum, Motz-Der Laden 'den eski ve kullanılmış bir koyun yünü kazak ve annem için bir porselen şekerlik buldum. İkisi toplam 8 Euro tuttu. Friedrichstrasse 226'da. Garip bir yer. Çalışanlar İngilizce bilmiyor. Ben çok lokal yerlerden hemen etkileniyorum. Devamında ise Kik 'e uğradım. Burası da japan pazarı gibi bir yer. Çok severim bilirsiniz. Çok havalı kışlık çoraplar, masa üstü dekoru, tshirtler ve pofidik bir bluz aldım. Hepsi 20 Euro tuttu. Friedrichstrasse 225'da.


Yol üstü Check Point Charlie'i unutmadım. Charlie, duvar zamanı yıkılmadan önceki son askermiş. Müzesine girmedim. 2. Dünya Savaşı tarihine bir miktar mesafeliyim. Hava iyice soğudu. Sokaktan kocaman bir tabak patates aldım ve otele yürüdüm. Kar başladı...

3. Gün : Karlar altında Alexanderplatz ve DDR Museum, Altes Museum, East Side Gallery, Warschauer, Oberbaumbrücke, Oranienstrasse, Kreuzberg, Naunynstrasse ve Kottbusser Tor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder