31 Ekim 2015 Cumartesi

Bok Yığını Amca

Henüz daha bu sabah işe gelirken, karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir amca, üstüne doğru yavaşlayarak gelen bisikletli bir gencin peşi sıra, el kol hareketi yapıp suratını ekşiterek, yolun öteki yakasına vardı.
 
Arkasından öyle izledim bu sahneyi.
 
Ben mi çok kafadan rahatsızım, yoksa farklı şehirler başka sistemler görmek gerçekten insanın açısını mı değiştiriyor, ya da "üfff silvia, bisikletlinin de çok sikindeydi, 2 şehir gördün göte döndün, devam et sen" diyebilirsiniz. 
 
İçimi bi sinir kapladı. Amca yaşlı ve anlayışsız olabilir belki. Ay zerre umrum değil. Çünkü doğaldır insan yaşlanır. O yaşına kadar; trafik lambasından bi haber, bisikletliyi gasp etmesini dert ettim. Bisiklet yolu olmayan ülkede, "Türk hep haklıdır" kafasıyla yola atlayarak, saygıdan bir haber kalmış. Bok yığını gibi yaşamış.
 
 
Amcayı da alıp o an Avrupa'nın bir şehrine gidip geldim. Hemen o anda! Kültürüne yerleşmiş kabadayılık ve kibir ile, hayatın iyi bari bu zamanına kadar gelebilmişti ama Hamburg'un ya da Kopenhag'ın bir sokağına benimle gelemedi bu amca. Yolda yürümesini bilen insanların, trafik ışığının saniyesini saymayan, kadınların üzerine üzerine araç sürmeyen sürücülerin arasında yapamadı bu amca. Kendini kabız bir bok yığını gibi yollara attı amca. "Görmüyor musun? Kurala uy ve sıranı bekle!" diyen sessiz sarışın bir Avrupalının delici bakışlarına maruz kaldı. Siktirip gitti Avrupa'dan amca... 
 
Öffff nefret ediyorum kuralsızlığın, saygısızlığın içinde hırpalanan bu ülkeden. Sabah sabah ofise bir tatsız girdim. Üstelik 1 gece önceden "ne olacaz abi biz yavvv" diye diye içerek, leş gibi eve gitmişken. Kulaklıkla Spotify'ın haftalık keşif listesinin içinde saatin 13 olmasını beklerken. Hayatımda emin olduğum tek şeyin ertesi gün doğacak güneşin olduğundan, geriye kalanından pek de emin olmadığımdan. İnsanlık tarihinin en kalabalık IQ testinin yarın gerçekleşecek olmasından.
 
 

13 yorum:

  1. Ya biz neden kurallara uymuyoruz ? Göçebe alışkanlıkları sürdürmeye yeminliyiz de ondan.
    Not: BeşiktAŞK <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla 973 yıl olmuş anadoluya geleli, bence yerleşik hayata geçmiş olmamız gerekirdi çoktan. Zihin 17 tane takım ligten çekilse bi siz kalsanız, yine 3. olursunuz. Lütfen bloguma gelip Beşiktaş primi yapma dghagsahg

      Sil
  2. Yaşasın KSK diyerek fitbol şeysine teyze kontenjanından dahil olmak istiyorum.
    Ay en kalabalık iq testine güldüm kendimi tutamayıp, sonra içim daraldı :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarin icin bir miktar bira aldim eve sonuclara icip icip aglayacagim sonra da tayyibe sms atacagim -AMA BELLI DE OLMAZ TAYYIP! Ahdlshsjshshsj

      Sil
    2. Aaaağğğğ alkol yasağı! Koşayım ben bi saniye.

      Sil
  3. sitemini bu kadar tatlı anlatan insan.
    çok çok haklısın söylediklerinde maalesef :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske haksiz oldaydik ama burasi da boyle bir ulke, kacip gidecegim gunleri dusleyerek aksama mantarli sote ve pilav yaptim, ev arkadasima grip corbasi pisirdim icine de az limon :(

      Sil
  4. Feyzbukta Sigir Avcisi var. Foto cek yolla. Her turlu sigira yer var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hangi birini yayimlayim, hayatimdan cikartiyorum, amca gibi trafik lambalarinda beni buluyorlar akshsjshahashahsh

      Sil
  5. Şarkı çok güzelmiş. Ben yarın gece yollarda olacağım, otobüsçe dertleniriz belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. i love spotify su siralar aylik 12,99 lira son parami muzik elitistligne yatirdim, suratimi burusturup ay bu sarkiyi da buldu helal olsun diyip ergen annesi gibi biseyleniyorum akshdkajahs

      Sil
  6. Herkes yazıyla ilgili farklı bir şeye değinmiş ama ben de şunu söylemek istiyorum: O foto ne güzel! Orası neresi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet, burası benim aşık olup götüm götüm döndüğüm şehir Kopenhag, gezi notlarını ve kalan güzel görseller için sizi oturma odasına alalım >>> http://egeninlaciverti.blogspot.com.tr/2015/07/kopenhag-gezi-notlar-1.html

      Sil