14 Ekim 2014 Salı

Sevgili Nilgün'e

Sanırım bu kadın hakkında benim mutlaka bu bloga birşeyler yazmam gerekiyordu. Dün sevgili Nilgün'ün ölüm yıldönümüydü. 

Nilgün Marmara, 29 Yaşında, 13 Ekim 1987'de evinin arka bahçesine kendini atarak, yol yakınken hayatına son verdi. Geride tutuk, devrik şiirlerini bıraktı. Hayatını, ölümün kıyasında yaşayan biri olarak belki de en doğrusunu yaptı. Süreya'nın da dediği gibi, "O bu hayatı, başka bir hayatın bekleme odası olarak görüyordu." 

28 yaşındayım ve hayat çabalamaya değer mi diye düşünüyorum Nilgün'ün şiirlerini okurken. 

Güzel uyu güneş kız.


DÜŞÜ NE BİLİYORUM 

Kimdi o kedi, zamanın
eşyayı örseleyen korkusunda
eğerek kuşları yemlerine,
bana ve suçlarıma dolanan?

Gök kaçınca üzerimizden ve
yıldız dengi çözüldüğünde
neydi yaklaşan
yanan yatağından aslanlar geçirmiş
ve gömütünün kapağı hep açık olana?

Yedi tül ardında yazgı uşağı,
görüldüğünde tek boyutlu düzlüktür o
ve bağlanmıştır körler

örümcek salyası kablolarla birbirine
sevişirken,
iskeletin sevincini aklın yangınına
döndüren, fil kuyruğu gerdanlıklarla.

Yine de, zaman kedisi
pençesi ensemde, üzünç kemiğimden
çekerken beni kendi göğüne,
bir kahkaha bölüyor dokusunu

düşler marketinin, 

uyanıyorum küstah sözcüklerle:
Ey, iki adımlık yerküre
senin bütün arka bahçelerini
gördüm ben!

7 yorum:

  1. Elimde Kırmızı Kahverengi Defter var. Başladım hemen bugün..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar şanslisin, iyi okumalar

      Sil
  2. Hayatı hakkındakı bılgılerı ve yazdıklarını kısa kısa cesıtlı yerlerden okumustum. Yeterınce arastırmadıgım ıcın onun neler soylemek ya da anlatmak ıstedıgını tam olarak algılayamamıs da olabılırım belkıde. Ama benı en cok etkıleyen sozu olan ''hayatın neresınden donulse kardır'' dıyen, bunu dıyebılecek kadar keskın bır zeka, derın bır dusunme ve sorgulama gucune sahıp kadın eger su an yasamıyorsa bu hem edebıyat hemde ınsanlık ıcın erken bır kayıptır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nilgun'u anlamak kaba tabirle kendini atmis destekliyorum demek degil, bagzi cevrelerce yanlis anlasildi, insanin olumunun geldigini daha 29unda yazdigi siirlerle ciglik atarcasina ifade etmesi cok huzunlu, Nilgun'un yeri bende cok ayri, gitmeseydi iyiydi ama zorlada yaşanmayacagini muthis bir virgül ile anlatmis.

      Sil
  3. Katılıyorum, zorla yasanılamayacagı bır gercek. Yasanılmaması da gerek zaten.Tek sorun, umut. Umut etmek her seyı notrlestırıyor sankı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyi umut ettigine bagli, ben sahsen seneye evi badana yaptirip, İtalyayi dolasmayi umut ediyorum. Hayattan umut kesmek mutlu insanlarin bilecegi sey degil.

      Sil
    2. You----> WIN! ( Pes edıyorum. :D)

      Sil