10 Ekim 2014 Cuma

Kitap Meydan Okuması 26

26. gün: Bir konu hakkındaki fikrini değiştirmiş olan kitap : Çok ama çok nadir bloguma uğrayan bir konudur siyaset. 5 yılda 2 sefer yazmışımdır belki. Bu sorunun cevabı en başından belliydi aklımda. Yazıp gidiyorum, lütfen beni darlamayın. Komünist Manifesto : Karl Marx ve Friedrich Engels. Çeşitli yayınevlerinin çevirileri var ama ben Sol Yayınlarından okumuştum. Pratikleri ve teorileri ile çok eleştiririm. O benim için bir dönüm noktasıydı. Yıl belki 2004. Hala elime aldığımda ilk okuduğum cümle içimi ürpertiyor. "Avrupa'da bir hayalet dolaşıyor, - Komünizm hayaleti." 1850'de okusaydım nasıl hissederdim hiç bilmiyorum. Aklımı felan kaçırabilirdim galiba dklsajdksha. 

2 yorum:

  1. Oha tokadı çakıp gitmiş ahahhahha :D
    Ben de okıycam, belki bu sürekli dizlerini döven teyze halime biraz altyapı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enteresan bir bildiri, 1850 'de günümüzü okumak insanı çıldırtıyor.

      Sil