3 Ekim 2014 Cuma

Cape Town'lı Teşekkür, Yorganlı Kitaplı Tatil ve Kitap Meydan Okuması 18,19

Efendim hallice sakin hallice deli bir hafta geride kaldı. Çekilir tek yanı sonunda 4 günlük tatlış bir tatil başladı. Bugün Arefe yani yarım gün iş. Birazdan çıkıp kendimi istiklalin vıcıklı haline bırakcam çünkü bir kaç işim var, sonrasında ufak bir ev alışverişi yapıp kardeş kokusu Tuna'yı bekleyeceğim. Yarın akşam da Almanya'lardan dönüşünü Beyoğlu'nda bir esnaf lokantasında kutlayacağız. Çünkü; esnafspor oley!

Dün sanırım kaşla göz arası, King'in devam ettiğim sersinin son 3 kitabına küçük çaplı bir servet vermiş olabilirim. Bunun tek sorumlusu Buğra isimli bir şahıs. Savol Buğra. Seri "Kule" ile bitiyor. Bu benim yaklaşık 1 ayımı alacak gibi. Seri hakkında bir değerlendirme yazmayı da düşünüyorum.


Hafta başı otelimize gelen ve 1 hafta kalan Shireen isimli tatlış misafirimden bana bir not var! Ben Cape Town'a gidicem bana ne. Bu sabah deskime bir kutu bırakmış. Bizim bildiğimiz Beypazarı Kurusu. Ben korkunç severim. Ama Cape Town etiketli, okuyunca ay ben şok, bu güzel lezzet orada da varmış, çok teşekkür ettim. Kendisinin şöyle bir blogu var. Cape Town'nın insan hakları, siyaseti ve gündemi hakkında yazıyor, ilginize çekerse tık.  Bir konferans için gelen Shireen'i, Beyoğlu Sahaf Festivali'ne yönlendirmiştim çünkü kitap okumayı çok seviyor. "Çok şanslısın şuan sahaf festivali var, hemen git" dediğime "aman tanrım çak bi beşlik!" yapmıştı. Gerçekten çok minnet duymuş. 3 tane kitap almış, "İnanılmaz ucuzdu, Cape Town'da kitapların tanesi 50 lira civarı" dedi. Benim için bıraktığı güzel not burada. Ne güzel insanlar var hala. Mutluluğum oluyorsunuz.


Kitap meydan okumasına devam ediyoruz efendim, onları da cevaplayıp, 4 günlük bir blog arası vereceğim, kendime yumuşak yorganlar ısmarlayıp, Tarçın'la ve kardeşimle keyif yapacağım. Size kitap kokulu selamlar yolluyorum. Küs uyumayın. Mutlu bayramlar.

18. gün: Seni hayalkırıklığına uğratan bir kitap : Off, aklıma bi anda Julio Llamazares geldi, Sarı Yağmur. Uzun zaman önceydi, bir ilişkimden sonra, sırf melankolik ve sinirli havamı unutmak için, biraz da yayın evine güvendiğimden almıştım. Ama konu zaten melankoli bir formatta, eski bir köyde geçen bir iç hesaplaşma. Of, tasvirlerden öyle sıkıldım ki, kendimi tokatlayacaktım, ama minicik bir öykü, yarım bırakmayım dedim, öyle okudum. Bitti.

19. gün: Filmi çekilmiş olan sevdiğin bir kitap : Da Vinci Şifresi - Dan Brown. Ya of tamam çok popüler belki, belki de çok sıradan ama ben bu adamı hep sevdim ve film çok heyecanlı. Mesela şu Inferno da filmi izlenecek bir kitap!

10 yorum:

  1. Ay yazsana hakikaten şu King'in serilerini, ben de okıycam, bir yol göstermiş olursun, nerden başlayacağımı bilmiyorum. Bir seri mi var, kaç seri var falan, bunlar hep muamma bana.
    Shireen'in bloguna da bakayım, merak ettim.
    Hem kardeşli hem kedili tatil, en güzel tatil <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben sizin gibi guzel kitap yorumlama yazilari yazamiyorum, bunu sen ve cessie cok iyi yapiyor :( Ama deneyicem bu sefer cunku ben hakikatten aylarimi verdim seriye. Deger bence.

      Sil
    2. Stephen King'in uslalık eseri Dark Tower serisi, mutlaka derim.

      Sil
    3. stephen king biz seni gormeden de sevdik be

      Sil
    4. Ay nereye yazıyorum kitap yorumlaması, okuduğum hiçbir şeyi hatırlamıyorum ben ahahhahha :D Bu kitap çelıncı beni çok üzüyor :)
      Kara Kule serisi 8 kitapmış anladığım kadarıyla, başlayayım en başından, Ceren'den de destek gelmiş hem :)

      Sil
    5. İlk kitap "silahsör," bak nolur zamani ve olaylari betimleyen anlatimlardan sikilma, hepsini oku, ilerde karsina cikiyor :) Bol sans.

      Sil
  2. Keske ımkan olsada ''kafa nereye bız oraya'' modunda yasanabılse ama nerde. Guzel bır bayram gecırmen dılegıyle. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dedigin malesef festivallerde gosterilen cannes odullu filmlerde oluyor, o yuzden yasamin uzerimize yagmasina izin verelim, mutlu olmak ve etmek herseyin ilaci. Sevgiyle kaliniz efendim, tatlis bayramlar dilerim :)

      Sil
  3. genç kızken okurdum S. King uzun zaman oldu okumayalı..
    ama görünce canım çekti sizde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri, su gibi akıyor, gerçekten çok sevdim ^^

      Sil