16 Haziran 2014 Pazartesi

Kış Uykusu ve Pullu Pazartesiler

Cumartesi günü iş çıkışı eve gidip bir duş alıp, 1 saat uyuduktan sonra kaçacakmışcasına Nişantaşı'na Kış Uykusu'nu izlemeye gittim. Salon sakindi. Akşam saati olduğu için ve o saatte insanlar genelde elit mekanlarda Cumartesi yemeklerini yemekle meşgul oldukları içindi belki de.

--- Spoiler içerir --- Ben Zihin'e de anlatığım gibi, öteki filmlerini izlemedim NBC'nın, benim için her film bir yolculuktur, yolcuları değişen. Aynı adamın elinden çıksa bile, aynı şeyleri görmeyi beklemezdim. Tam tersine kendini tekrarlayan ya da birbirinden esinlenen kareler canımı sıkar. Beklentimi karşılamadı diyenlere de baştan hemen bir sus payı vereyim dhsjdhajdh gelmeyin üstüme! Mekanların, resimlerin, tartışma konularının, insanın içini rahatsız eden ikili ve ya üçlü diyalogların, tek telden çalan müziğin, herşeyi çok içindeymişim gibi hissettim. Tavırların içinde kendimi gördüm, bazen araya girip "eeehhh yeter be sabahtan beri car car car ömrümü yedin" diye araya giresim geldi, odanın içindeki ayak kokusunu resmen burnumda hissettim. Uzayan konuşmalardan rahatsız olmadım çünkü gerçekten etrafımda (aşırı sosyal bir sektörde çalıştığım için ve işim de hali ile halkla ilişkiler olduğu için) bu tip insanlardan bolca var, bana aşırı normal geldi. Bu beni çok mutlu etti çünkü oyun içinde verilen gerçekliği izlemek için gidiyoruz o salonlara ama öyle değil mi? --- Spoiler içerir --- 

Tereddüt etmeden bir bilet alın ve izleyin arkadaşlar. Hiç bir şey hissetmemiş ya da filmden çok da anlamıyor olsanız bile, Cannes'ın en iyi ödülünü alan ve ödül anını praymtaymda ülke kanallarınızın vermediği bu filme gidin ve izleyin. Ortalama 40 yılımız felan var, 40 yılın içinde başka hangi sanatçımız orada bu utanç duyulası ülkeyi temsil eder mi? Biz görür müyüz? Bilmiyorum.

Pazartesi sakin, Salı sallanır. Yarın bir kaç bürokratik işim var. Bürokratik kağıt işlerinden nefret ediyorum. allahtan kolaylı bir şey ama daha zorları için Temmuz'da koşturacam. Ay içim daralıyor.

Bir tane yasa çıkıyormuş, babam söyledi. KYK kredisi alanlara tekrar bir yapılandırma. Allah belasını versin bitmedi gitti lanet kredi. Babama vekalet felan vericem, takip etmesi için, burdan bir istikrar yakalayamadım malesef. Varsa böyle bir borcu olan devlete, Temmuz sonu Resmi Gazete'de yasa onaylı hali çıkacamış. 

Pullarım geldi. Fermina uyarmasa 1.10 liraları kullanacaktım. Pullar yurt içi 1.25 yurt dışı ise 2.50 oldu. Hard postcrosserlara duyrulur. Keep Calm and Stamp Hard. Bu ay göndereceklerim, Belarus (allahım bi kurtulamadım şu Belaruslardan, neden Brezilya ya da ne bilim Hindistan'a felan denk gelmiyorum?) Hollanda, Rusya (Belarus için geçerli olanlar buna da geçerli) ve Çin.

Bu hafta sonu Minipax var. Geldi çattı. Heyecan = yok. Ay böğrümde oturup kısır yiyen ve televizyonda samanyolu izleyen yaşlı teyzeyi lütfen üstümden alın, ben atamıycam bu ruhu yoksa. Napsam akşama Almanya maçını felan mı izlesem? Yaz yağmurları bana yaramıyor ayol. Müge de gitti Aydın'a. Nişan'ı var. Evet bu ev arkadaşım da evleniyor. Seneryo çok tanıdık deyil mi ahahahahah.

Sizi Uran B.'nin kazandığı ve Minipax öncesi 1. olan seti ile başbaşa bırakıyorum. Neden başka bir ülkeye verildi madem yerli talend aranıyordu, festival yerli diye eleştirdim, ama çok carlamıycam. Sanat evrenseldir şeysi ile kendi kendimi çürütüyorum ve tokat içinde bırakıyorum.


9 yorum:

  1. Aaaaaa aynı salonda mı izledik yoksa Kış Uykusu'nu? Cumartesi gecesi 8 seansı salon 3.

    YanıtlaSil
  2. Resmen ayni salonda izlemisiz o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa! Hem de ben de koştura koştura gittim. Hatta başının azıcığını kaçırdım. Beraber gitseymişiz. :D

      Sil
    2. Meheh elinde bisilerle basladiktan 1 dakika sonra felan giren siz miydiniz yoksam :):):) Gerci o ara ben 2-3 kisi gordum boyle bi arkadas grubu gibi, tabi ki eger bir film denk getirirsek izleriz cok da sukela olur :)

      Sil
    3. Yok ben tek geldim elim de boştu. Ama herhalde başladıktan 1 dakika filan sonra, çünkü ben oturduğumda motorcu adam "at var mı?" diye sorarken yetiştim. Filmin adını sonra yazdı.

      Sil
  3. Galiba herkes filmde kendinden birşeyler bulmuş ki bu adamın cidden başarılı olduğunu gösterir. Bu kadar diyalog zaten sıradan bir filmde çekilmezdi. Ben ennn çok o polis olmak isteyen çocuğun bakışlarını sevdim, daha doğrusu ürktüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk muhteşemdi ya, sesindeki titreme felan, yani eğer doğal bir yetenek ise, başka filmlerde hemen rol kapacaktır ilerde, muazzam.

      Sil
  4. Dünya Kupası'nı takip etmiyorsun demek. Ocak dışısın :(( Asadfsgfgsfdsdas
    Vuvuzela yok yea bu sene :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim durumum aslında biraz karışık, ülkemize yaşanan bir "takım" spor olayları nedeni ile şu aralar kafam müsabaka kaldıracak formatta değil. Diğer konuda benim açıkcası kör bir Galatasaray yobazı olmamla alakalı. Başka:) şeyleri :)izlemeyi:) sevmiyorum:)

      Sil