12 Mayıs 2014 Pazartesi

Ich lasse das Leben auf mich regnen(*)

2 gündür yağan yağmur bitti. Merak edenlere dışarda gezmelik bahar havası gelmiştir efendim. Bu ayın kartpostallarını yanıma almayı unuttum yoksa çok isterdim bugün iş çıkışı posta kutusuna yürümeyi. Kartları Galatasaray Postahanesi'nden gönderiyorum. Son okuduğum romanda karakterler burayı kullanıyor. Roman bitmek üzere. Tahminim haftaya Cumartesi müze ziyaretini de yapmış olurum. Gerçekten çok heyecanlıyım.

Haftasonu evden çıkmadım. Sadece Pazar günü Nişantaş'nda 1 saat yürüyüş yaptım. Bol bol evde bulaşık yıkayıp, yeni bulaşık çıkardım. Yarın akşam play offlar başlayacağı için hedefim bu akşam kalanları yıkamak. Öf bazıları çok yağlı. Hayırlısı canım yaa. Öncesinde hafta arası otelde kuruluş kutlaması yaptık. Merdivenlerden yuvarlanana kadar yemek yemiştim, bu sıralar boğaz sınırım yok.

Anneler Günün'de Tuna ile napalım diye düşünürken, hiç bir şey yapmamaya karar verdik. Ben telefonla arayıp sıcak bir konuşma yaparım, gerisini sen hallet dedim. Annem'e biraz bozuktum. Nedeni ise çok komikçe, belki bir gün yazarım. Aradığımda herhangi bir şey yokmuş gibi konuştuk ve olayı konuşup çözümledik. Zaten çok uzaması anlamsızdı. Üstüne başka eylenceli ve güzel şeyler hakkında laylay yaptıktan sonra güzelce kapattık telefonu. Mutluyuz.

Sanırım elektrikli süpürgemiz bozuldu. İnanın naapıcam hiç bir fikrim yok. Zaten lavabom da kırık 1,5 yıldır. Gerçekten bu evden çok sıkıldım. Çığlık atıp kaçmak istiyorum.

Harbiye'de 4 senedir önünden geçtiğim çiçekciye ilk defa işim düştü. Biraz toprak ve küçük bir saksı aldım. Limon çekirdeklerini, Joe'nin sitesinde okuduğum gibi temizledim ve ektim. Resmini anneme çekip gönderdim. Annem de yapacak. "Bakalım hangimizin daha çabuk çıkıcak" dedi. Bitkide rekabet en tatlı rekabet. Niyetim çok sonra domates ve roka ekmek. Artakalan mutsuzluklarımız gibi çekirdekler. Ekiyoruz, yerine güzel şeyler çıkıyor topraktan.

Bugün ziyaretime Bakırköy'den Eda geldi. Kahve içtik. Eskileri yenileri ve güzel bir sürü şeyip konuşup çekiştirdik. Bazen böyle geriye dönüp baktığınızda "ne iyi yapmışım" dediğim şeyleri, başkalarından da "ne iyi yapmışız" dediklerini duyunca, daha bi mutlu oluyorum. 

Çok uzun bir aradan sonra Sevinç ve Ayşegül ile e-mailleştim. Hala birlikte birşeyler yapma hayallerimiz bile beni çok mutlu ediyor.

Dileğim haftasonu havaların iyi gitmesi. Pazartesi tatil. Sonra bir bakmışsın Cuma olmuş. İş çıkışı bir telaş bir heyecan. Havalara uçmalar felan...

Geçen gün otelde 5. yılımın biticeğini öğrendim. Yasal haklarımı hakediyorum. Alt tarafı 1 yılım kalmış. Yazı sayma. Yaz çok hızlı geçiyor. Sezondu, işlerdi, heyecanla beklediğim seyahatim, yıllık tatilimdi derken, zaten tarih 1 Eylül olacak. Sonra Kurban Bayramı, 1-2 resmi tatil derken Kasım bitecek. Yılbaşı telaşı olacak etrafta, sonrası zaten yeni bahar. Koca bir yılı müthiş iyimserliğim ile 2 satırda yedim ahahahahahaha

Efendim Ceren Hanımlar son yazısında Avrupa baharlarından bahsetmiş ve çok da güzel bir söz ile bitirmiş. Yaşamın üzerime yağmasına izin veriyorum(*). Nasıl da güzel anlatmış hayatın akışını. Akıp gidiyor zaman. Annemle konuşurken; "özveri ile tüm zorlukların üstesinden gelebilirsin, önemli olan senin gerçekte ne istediğin." dedi. Ne iyi dedi. Öpücem gözlerinden, bir görüşsek.


Görsel : Pinterest/maconga

6 yorum:

  1. Off bu yazını şimdi okudum Silvia, ne iyi geldi bu kapkara günlerde. Limonların çıktığında bana haber verirsen çok sevinirim. Demek annen de koyulmuş bu limon işine.

    YanıtlaSil
  2. Şimdilik ses yok çekirdeklerden ama ilk sana haber vereceğim ^ ^

    YanıtlaSil
  3. ne kadar samimi yazmışsın sylvia bayıldım.. ve zaman gidiyor tutamıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Mia, zamana ne çok ihtiyacım var şu sıralar. Gerçi kimin yok ki?

      Sil
  4. Bu öğleden sonramı sana ayırdım, bloğunu tek tek okuyorum. Bak benim böyle uzun zaman okuma lüksüm yok 1 sene 3 aydır ;) Diyeceğim o ki, seni şimdiye dek bazı başlığını sevdiğim yazılardan takip ederken, çok şey kaçırmışım. Hatta şu postta adım bile geçmiş haberim olmamış. Ama zararın neresinden dönsem kardır, hem böylesi daha güzel oldu kitap okur dibi, elimde çayımla falan.. Ne güzel öğle sonrası!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten ben de inanilmaz mutlu oldum sen simdi boyle yazinca, iyi okumalar efendim istediginiz zaman gelin, giris ucretsiz :):):)

      Sil