25 Mart 2014 Salı

Rüya

Bir süredir saniyesi saniyesine hatırladığım bir rüya yazmadığımı fark ettim. Son yazdığımda da Tarçın'ı kaybettim sanırım. Tarçın'ı rüyamda hep kaybediyorum. Kurtarıyorum. Sarılıyorum.  Bu sefer annem, babam, Tuna'nın da olduğu çok lüks bir evin iskelesinde oturuyoruz. İskele kare şeklinde, ortası boş. Kıyıya yaklaşıp şişko poposunu attıra attıra taşın toprağın kenarından inip minicik bir sandala atlıyor ve iskelenin altından geçerek bizden uzaklaşıyor. Tuna elindeki sopa ile minik sandala dokunuyor ama durmuyor. Devriliyor bir anda. Bağırıyorum avaz avaz. İskelenin dışına doğru, kış vakti suya atlıyorum. Arkamdan Tuna. Tarçın suyun içinde iskelenin bacaklarına tutunmaya çalışırken kollarındaki son güçle kaslarının gerilmiş olduğunu görüyorum. Sanki dipten bir şey onu içeri çekiyor. Su berrak ve mavi. Suyun altında gözlerini kocaman bana açmış su yutuyor. Çığlıkla ağlıyorum. Suyun altına dalıp omuzlarının altından kavrıyorum kucaklıyorum. Tek nefeste dışarı çıkıyoruz. Sırtımı hemen dönüp geriye yüzüyorum. Tarçın ise miyavlayarak boynuma sarılmış resmen rüyada titrediğini hissediyorum.  
…...
Uyandım.


Bacaklarımın arasında yorganıma sarılmış uyuyordu gece. Sanırım 4'tü saat. Telefona baktım. İletiler akmış. Ben sıçrayınca kulaklarını kaldırdı, göz göze geldik. “Mırr” dedi. Kalktım yanına eğildim. Kafasını ve karnını öptüm. Geri uyudum.

Kedi besleyenlerin ya da evcil hayvan sahibi olanların çok sık gördüğü şeyler bunlar. Bir kayıp yaşadığında ya da bir duruma üzüldüğünde en yakındaki ne ise onu görürsün ya, bu da ruh haline göre evcil hayvanın oluyormuş. Aranızda benim kedim ile ilişkimi eleştirenler var, hadlerine olmadığı halde. Bir canlı ile aynı evde yaşamanın, -bakın ona bakmanın demiyorum-, hayatta kalma sorumluluğunu almanın eleştirisini yapamazsınız. Sevgi eksikliğini ya da yalnızlığı bahane etmeyecek kadar vicdan sahibiyim. Minicik bir hayvandan bunu istemeye hakkım yok. Bunları bir canlının hayatı ile sağlanma düşüncesi çok canice. Cahilce ve ağzınızda bir topak bokla yaptığınız yorumlarınızı kendinize saklayın. Alsanız 3 gün sonra ay bu kıl döküyor deyip barınağa bile götürmeye kaldıramazsınız o koca götlerinizi. Kocaman bir 4 yıl. Aynı tabaktan yemek yiyorum,  aynı bardaktan süt ve su içiyoruz biz kedimle ama O, sizin gibi leş cahillerin suratına bile işemez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder