22 Ocak 2014 Çarşamba

Mim Yaptım, Hem de Kitaplı

Cessie'yi Fermina'nın blogunda rast gelmiştim. Soruları çok sevdim. Zaten kitaplarla ilgili olan herşeye kafalama girerim. Beni sanırım takip etmiyor ama soruları sevdiğim için hemen aldım. Mim bu adı üzerinde, yakala, cevapla ve mimle. Ben Zihni'nin Arka Sokakları'nı, Mia'yı, Helloradio'yı, Evanası'nı Mim'liyorum. Hayddiiii ben işe dönüyorum, buralar size emanet. Sizi şu aralar Tracey Thorn'dan sonra kafamı iyice doldurduğum şarkı ile baş başa bırakıyorum. Böyle havadan tepenize samanyolu yıldızlarrrrıı,soğuk güneş, enerjilerrrr, kedilerr, şehrin sert rüzgarııııı, eskimiş kağıt kokan kitaplaaaar,sevgilinizin sırnaşık mesajlarııııı felan insin. Yanına da çay demleyin.


1- Şimdiye kadar okuduğunuz kitaplardaki en gerçekçi ikili ilişki hangi kitapta ve kimler arasında oldu?
Bu soru için ben iştahla 3 cevap vermek istiyorum. Çünkü ayıramadım. İlk sıradan Zahir giriyor. Coelho'nun en bonnnba kitabı. Mikail ve Ester. Enteresan acıklı bir hikaye. Tutku ve pişmanlık benim hayatımın 10/7'sini kapadığı için Mikail dangozunun tespitleri beni benden alıyor. ikincisi; The Dark Tower Serisi - Stephen King. Silahşör ve Eddie. Eddie adamım. Kokain yoksunluğunu ve yüksek kafayı çok güzel yaşıyor. Silahşör ise çok karmaşık bir karakter. Bir sürü gizemi var. Okumaya devam ediyorum. Üçüncüsü ise; Sabahattin Ali'nin Madonnası. Kitabın ana karakteri Raif. Aşkını, sessizliğine peşken çeken orospu çocuğu Raif. Maria Puder kaşarının kazığını tüm hayatı boyunca yiyor. Ama Türk Edebiyatı'nda efsane olmuş bir kitap. 

2-Kitaplarda hangi tür insan tipinin yer almasını istersiniz?
Keşfetmeyi seven,cesur ve muazzam zekilikte karakterleri okumayı seviyorum.

3-Hangi iki kitap türünü birbirine karıştırmak istersiniz?
Bilim-kurgu ile polisiye.

4-Betimlemeler ne derece önemlidir?
Aşırısını sevmiyorum. Mesela Ahmet Ümit, İstanbul'u anlatırken fazla betileme yapar. Okunuyor ama hepsi değil. Az ama etkileyici betimlemeler güzel. Grange bunu çok iyi yapıyor. Dan Brown da.

5- Kitaplarda ana karakteri en gerçekçi kılan ve onu sevdiren özellik nedir?
Geçmişinin biraz karmaşık ve gizemli olması. Adamları okurken "sanırım bunun altından bi bok çıkacak" dedirtmeleri benim hoşuma gidiyor.

Ay ben bu mim'i çok sevdim ya. İyi haftalarınız olsun. Ciao.

4 yorum:

  1. Ben ara ara geliyorum buralara ama ses çıkarmadan gidiyorum.
    Ben de beğendiğim mimleri yapıveririm, eheh güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Aaayyyyyyy Cessie çok mutlu oldum uğradığına, o zaman ben de sana İstanbul'da kalplerden bir demet gönderiyorum 333

    YanıtlaSil
  3. aa mim:) bilgisayarıma kavuşayım, hemen gelecek cevapları:)

    YanıtlaSil