13 Kasım 2013 Çarşamba

Tophane'nin Balkon Sefası

Tophane ve Karaköy ziyaretlerine geçtiğimiz hafta devam ettim ve yine müthiş güzel bir mekanımız daha var artık burada.

Balkon Sefası, Kumbaracı Yokuşu'nun sonunda, sokağın esnafı ile iç içe bir kafe&ofis. Şu sıralar yaptığımız Karaköy gezilerisi sırasında, önünden geçerken keşfettik. Ben durup bir baktım. Penceresinde peyjaz ve düzenleme sloganları görünce önce iş yeri gibi algıladım ama yanılmışım. Çünkü bu özel mekan önce çok şık bir kafe ardından sizlerin bahçelerini,teraslarını ve balkonlarını özenli tasarlayan Nilşah Hanım'ın işlettiği sıcak iş ortamı. Aynı gün Balkon Sefası'nda bulunma imkanım olmadı ama geçen hafta Timeout İstanbul Kasım sayısında tesadüfen rastlayınca, ziyaretin artık güzel fikir olacağıını düşünerek, Cumartesi soluğu burada aldım.


Kapalı, bulutlu İstanbul'u çok soğuk olmamak şartı ile seviyorum :) Haftasonu bu bohemian havaları böyle orjinal mekanlarda geçirmek çok keyif verici. Gittiğimde Nilşah Hanım'ın sıcak karşılamasıyla hemen pencere kenarındaki güzel koltuklara yayıldım. Henüz açılalı 4-5 ay olmuş. Menüsünde, kahvelerinden ve organik ürünlerle hazırlanan kahvaltısından tutta, el yapımı sandviç ve salata çeşitlerine kadar görebilirsiniz. Evet, en çok ön plana çıkan organik kahvaltısı. Günün her hangi bir saati uğrayıp, demleme çayınızı içip, Tophane sakinlerinin günlük sokak koşturmasını izleyebilirsiniz. Yakın zaman önce, mekan; müzisyen Fettahcan'nın bir çekimi için kullanılmış. Henüz web sitesi yapım aşamasında ve menülerine Twitter, Facebook ve Instagram adreslerini koymayı unutmamış. Günümüzde web siteleri, işletmelerin aynası ama markalar artık kurumsal sitelerin önüne geçti ve sosyal medya adresleri, kişisel gezi - deneyim bloglarında aratılıyor. Bu nedenle Balkon Sefası'nın sosyal medyada yayımladıkları haberler, bilgiler oldukça güncel. Web sitelerini aratmıyor.


Balkon Sefası'nın bir diğer güzel özelliği ise Denizlili olan Nilşah Hanım'ın bu bölgeden getirdiği organik tekstil ürünleri. Bunları kurulan stadlarından satın da alabiliyorsunuz. Özellikle "masa örtülerinin" açılıştan bu zamana çok talep gördüğünü anlattı. Şık kurumsal logosu, ufak kartvizitlerle ürünlere iliştirilmiş ve çok hoş bir sunum yakalanmış. Fiyatlar çok makul. Bu detay da gözümden kaçmadı. Dekor konusunda mesleğini adeta. Peyzaj planlama ve iç mimari işleri ile uğraştığı için hiç zorlanılmamış ve cidden çok tatlı bir maken ortaya çıkmış. Cihangir'in antikacılarından ve işletme sahibinin evinden getirdiği çeşitli raf, masa, sandalye, koltuklar seçilmiş, süslenmiş. Bana Ayvalık'ta Rum'lardan kalma eşyalarla hala yaşanların olduğu ve çocukluğumda bu evlere gittiğim misafirlikleri anımsattı. Mesela fotoğrafladığım bu soda bardağına ben bayıldım :) Mekanın kapasitesi aşağı yukarı 18-20 kişi. Benim şahsen en çok dikkat ettiğim konular sunum ve misafir iletişimi. Dekor da bunu destekliyor. Hepsinden çok memnun kaldım... Akşam saatlerinde gittiğim için aklım organik kahvaltısında kaldı, en kısa zamanda bir Pazar'ımı sadece bu kahvaltıya ayırmak için tekrar ziyarete gideceğim.

Henüz iç kısımda yer alan asma katını gittiğimde açmamışlardı. Bu hafta yayınladıkları flyer ile 2. katlarını artık hareketlendireceklerini gördüm, çok sevindim. 15-16-17 Kasım tarihlerinde alışveriş günleri yapacaklarmış. Ben de zaman bulabilirsem 1-2 orjinal eşya ile destek vermek istiyorum. Flyer burada :


Oradan ayrılmadan önce Nilşah Hanım ile ayak üstü kısa bir sohbet imkanı buldum. Bu sohbet sırasında, burayı Nilşah Hanım'ın birlikte arkadaşı ile işlettiğini öğrenince çok şaşırdım. Genç yaşta, bu kadar hoş bir mekanı yaratması inanılmaz hoşuma gitti. Bu sayede, hem mesleğini devam ettiriyor hem de yiyecek içecek sektörüne atılmış olmaları ayrı güzel bir deneyim. Seçilen mahalle, içi, dışı, yaklaşımları, sanki çok sevdiğiniz dostunuzun evinin oturma odası gibi. Çok eminim, ilerleyen günlerde Karaköy'ün ve Tophane'nin gelişen yüzünün ilk örneklerinden olacak. Ben Balkon Sefası'ndan çok güzel elektrik aldım ve aklımdan boş zamanlarımda buraya gelip Nilşah Hanım'a yardım etmek bile geçti. Sizi içine çekerken, samimi havayı aynı anda yaşıyorsunuz. Bunu verebilmek bile, doğru yolda olduğunu gösteriyor.

Alışveriş Günleri'ni dört gözle bekliyorum. Bu akşam eve gidince, neler götürebileceğime bakacağım. Kendisine başarılar dilerim. Temennim bol bol misafirleri olur. Orjinal fikirleri ve başarılı projeleri ile Tophane'nin daimi yaşayan bir markası olarak kalır.

Adres: Kumbaracı yokuşu No.6 Beyoğlu  İstanbul T + F : @bakon_sefasi  instagram/balkon_sefasi

3 yorum:

  1. instagram hesaplarına baktım da, şöyle bi ortamda çalışmak isterdim.

    bonsailer dikkatimi çekti. http://instagram.com/p/cLoNMRD_X9/ http://instagram.com/p/cQr-RZD_QU/
    biraz bakımsız gözüküyolar. şöyle bi şey yapabilirler. http://paspasinbahceleri.com/ toprağın üstünü yosunla kaplıyosun, çim gibi gözüküyor. biraderin vardı bi zamanlar, yapmıştık, çok da güzel oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy Bugraa:))) Cok mutlu oldum yorumunu burda gorunce,cok da sasirdim ne alaka diye:) Evet tavsiyelerini tabi paylasirim ancak kizlar zaten peyzaj ve ziraatla isleri ile ilgileniyorlar,eminim goruyorlardir bir nebze. Aynen ben de gaza gelip yaahh gelip size yardim edeyim dedim ama bunca is arasinda kendime zaman ayiramam diye vazgectim. Asma kati acinca 3. birini alacaklarmis kafeye. İnstagramin varsa beni takip edebilirsin, sevgiler ^^

      Sil
    2. Ahahaha :D bu iş, tereciye tere satmak gibi oldu, farkindayim ama fikrimin hala arkasındayım. Çimlendirince çok guzel gözüküyor bu bitkiler. saygılar ^^

      Sil