1 Temmuz 2013 Pazartesi

87.Gazi Koşusu

Hemen yazıya bir açıklık getirerek giriyorum. Hayatımda hiç at yarışı seyretmemiştim. Açıkcası, hayvansever yapım nedeni ile tercihim değildi. Ancak vakti zamanında, bir arkadaşın "aaa çok keyifli, Ata'mızdan bu zaman kadar gelen bu organizasyonu ömründe 1 kez de olsa mutlaka seyret" söylemleri aklıma çok takılmış olacak ki, biraz da şansıma Tyler'ın atları:) biliyor oluşu ile dün için, taa hafta başından sözleştik. Tyler daha önceden çokca at yarışı oynamış ve hatrı sayılır kayıpları varmış. Hava yağar mı yağmaz mı diye konuşurken Pazar geldi ve koşmak için Taksim'de buluştuk:) 

Enteresan bir halk kitlesi var içeride arkadaşlar. Adamlar, kadınlar, çocuklar her yaştan insanın olduğu, çekirdeği birası kucağında, harıl harıl kupon yapan, birbirinin kuponunu yan gözle kesen, koşu bültenlerinin havada uçtuğu, atların bir servet olarak seyredildiği müthiş bir atmosfer ile karşılaştım. Sınıf farklılığı burada da var. Locolar, vip tribün, normal tribün gibi. Koşusu biten ve kazanan jokey çıkıp ödülü ile halkı selamlıyor. Şimdi bunu neden bu kadar abartıyorsun dediğinizi biliyorum. Bunu Veliefendi Hipodromu'nda seyretmeden söylemeyin derim. Bu yarış, benim için asla bir zevk olamaz (çünkü atlar sonucunda sadece yem kazanıyor ve içim acıdı) İnsanlar bu atlara bir kahramanmış gibi yaklaşıyor ve sadece"12 dakikada" ciddi paralar kazanılıyor. Tam bir hastalık. Tyler kaşla göz arası kuponu yatırmış ve ben ortak olamadım. Koşular arası yaklaşık yarım saat aralar oluyor. Saha hazırlanıyor ve yarış saat yönünde sürüyor. Saçmalık derecesinde komik at isimleri var ama bunun mantığı atın akılda kalması ve sempati kazanması. Jokeyler minnacık adamlar. Ortalama 55-56 kilolar. Çeşitli koşu mesafeleri var. Her yarış 1-2 dakika sürüyor. Özellikle son 500 metrede insanlar çıldırır gibi bağrıyorlar. Anlatılan "ağlayan adamları" görmedim ama yaşlı ve sakin amcaların bir anda ağızlarından tükürük çıkararak kendini kaybetmesi görülmeye değer. İçerde alkol var ve bir spor müsabakasını bira içerken seyretmek belki şuan son son. Yakında devletin burada da yasaklama yapacağını düşünüyorlar. Koşular arasında biz de bira içip çiğdem yedik ve atlar hakkında muhabbet ettik. Sıcakta, o kalabalığın içinde otururken, hipodrom birasının keyfini size anlatamam. Tyler ise geçmişte kaçırdığı paraları anlattı. Bir keresinde 750 Bin Lira'yı sadece 1 at ile kaçırmış. Yıllar öncesinin fenomen atları Yavuzhan ile Caş'tan bahsetti. Çok akıllı atlarmış. Gazi Koşusu ise Türkiye'de önemli bir devlet seramonisi. İstiklal Marşı felan okunuyor, düşünün resmi geçit yapılıyor. İstanbul Valisi'nin katılım yaptığı törende sürekli "Taksim Dayanışması" tezahuratları yapıldı ve bu çok hoştu. Saat tam 17.15'te Gazi Koşusu için start alındı. En çok izleyeni olan ve 3,5 tirilyon paranın toplantığı bir yarıştı. Bu kadar para, ganyanı kazananlara bölüştürüyor. Loto'ya yakın bir mantık. Enteresan bir para arkadaşlar. Hangimiz aramızda 3,5 tirilyon toplarki bir günde :)) Hepimiz yeterince fakiriz. 


Koşu başladı ve geçen senenin şampiyonu "Divine Heart" tekrar şampiyon oldu. Kazananları büyük bir ekrandan tekrar seyrediyorsun. Saat 3'e doğru gittiğimiz hipodromdan 6 gibi çıktık. Çıkarken arkamızdan Gazi Koşusu'nda yatan kuponu geride bıraktık. Gazi'den sonraki koşuları beklemedik. Sonuçlarını bilmiyorduk. Yarışlar bittikten sonra diğer ayaklara akşam baktık. Tek oynadığı at bile tutmuşlen, Tyler'ın geçen seneki şampiyonu, kupona yazmaması ve bu atın bu sene de şampiyon olması tam bir komiklikti. Çok güldüm ama içten içe de çok üzüldüm. Kazanmaya sadece "burun farkı" denilen tabir ile veda eden Tyler'ın, tutsaydı kazanacağı para 911 Lira idi. Müthiş. Tek kelime ile üzüntü verici. Ben de ise, güzel bir kaç video anı olarak kaldı. Beni gerçekten etkileyen tek olay ise, son kez çimlere basan bir atın, seyircilere selamlatılmasıydı. At için isimli t-shirt bastıran, üstünde (atın ismi) "Bold Pilot" yazan ve bunu giyinen adamların olması, ata "çocukluk aşkım" diye seslenen küçük çocukların el sallamasını şaşkınlıkla izledim :) Yarışın sonunda Jokey olmaya karar verdim. 43 kiloyum. 10 kilo daha alsam net atsız bile koşarım.


Yarış dönüşü Tyler ile Shadow'a uğradık ve çok hoş bir yazı yazdırdı Fatih'e. Fatih'e götürdüğüm 2. müşteri :) Bu arada büyük bir süpriz yaparak 3. dövme kararını verdim. Büyük ihtimal bir Anchor olacak. Minik bahar çiçekleri ve güçlü bir halat ile sarılı bir Anchor. Yine kışa doğru yaptıracağım. 87.Gazi Koşusu'nda bulunarak bir Pazar'ı bitirdim. Sakin geçen bir haftanın sonuna, eğlenceli bir bitiş koydum. Bana eşlik eden @tylerdurden_ 'a teşekkür ederim. Saol Tyler. Ama kupona müthiş üzüldüm Tyler asdfghjk 


Pazar'dan önce, Cuma günü ise, Kuartet Reklam'dan Cansu ile buluştuk. Önce Fatih'e uğramıştık. Cansu, otelin ajans temsilcisi. Bira sözümüz vardı ne zamandır. Vera'da bira içip, geceye Asude'de Frambuazlı Vodka'ya vurduk. Asude sonradan çıktı. Cansu, Frambuaz şurubunu bizden duymuştu ve bir kişiyi daha Asude fanı yapmış bulundum. 

Güzel kafalar ile Cumartesi işe geç kalarak devam ettim. İşe geç kalışta artık bir Dünya markasıyım. Ufak ufak protestoların hala sürdüğü Cumartesi'ni tek başıma İstiklal'de geçirdim. Cansu'nun tavsiyesi ile aldığım Yusuf Atılgan kitabını yaz tatilime saklamaya karar vermiştim ve bir süpriz yaparak Dan Brown'nın son romanı Cehennem'e (Orjinal adı Inferno) başladım. Kitabı belki Tünel'de bir cafede okurum diye yanıma almıştım ama metronun kapanma ihtimalini göze alarak eve döndüm. Evde devam ettim. Kitap sayesinde Dante'yi de okumaya karar verdim. Romanı okuyan anlayacaktır...


Arkadaşlar. Gördüğüm kadarı ile bazılarınız geçmiş yazıda verdiğim tavsiyelerime kulak asmıyor. Bu saatten sonra benim size tavsiye vermemin artık anlamsız olduğunun sonucuna vardım. Çünkü birazcık yüzünüz varsa ve birazcık erkeklik onurunuz varsa ağlamaktan vazgeçersiniz. Bundan eksik olanlara, benim kalkıp da tavsiye vermem, ters akıntıya kürek çekmektir. Başka bir şey yazıp, blogumda artık uzatmıycam bu konuyu. 

Herkese güzel bir hafta olsun. Bana olacağı kesin, çünkü Dan Brown'nın kitabı ile hafta çok iyi geçecek^^ Sevgiler.

http://www.youtube.com/watch?v=ZwxKYMV7Qxw

edit- Bold Pilot müthiş ünlü bir atmış. Jübilesine denk geldik. Biz de saygılarımızı sunuyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder