1 Mart 2019 Cuma

Mim

Selam. Ben geldim. Mim yaptim. Fermina'da gordum ve hosuma gitti. Cevapladim ve arkama bakmadan ofisten suan kaciyorum.  

Gitmeden once bir yazima direkt yorum birakan "adsiz" bir kullanici olmus. Ismimi ve Berlin'i biliyor anlasilan. Almanya'nin sistemini de yasayan ya da yasamis biri olarak cok tesekkur ederim yonlendirme ve yorum icin. Hakikatten, yorumda bahsi gecen kiracilar derneginin henuz gecenlerde basvurusunu yaptim, yani formu aldim, doldurcam ve gondercem. Ismini bilmiyorum ama keske yazsaydin ozelden. Umarim direkt tesekkur etme sansim olur.

Herkese sevgiler ve iyi hafta sonlari! 

Bilgisayarının masaüstü görüntüsü nedir?



Internal bisi yok iyicene baktim ama bazi seyler cok anlamsiz. Ahmet Yesiltepe’nin fotografi neden mesela aylardir masaustumde bilmiyorum. Evet kendisini cok seviyorum, cok guzel bir anlatici. Is icin de saklamis olabilirim ay bilemedim sahhahaha.

Google'da aradığın en son şey ne?


Cocugun ikametgah adresini degistirecegiz, bu site o site. Malum yeni eve tasindik, ev de giris kat, bu cakciki cikar gidersa birgun Allah korusun. Adrese kendisinin geri teslimi icin onemli.  Cunku bu datebase tum Almanya’yi kapsiyor. Cipi ile ID ‘si uyusmasi gerek. Almanlarin bu iste de bokunu yine yiyoruz.

Mesajlaştığın ya da konuştuğun son insan kim?

Annem.

Tiyatroya en son ne zaman gittin?

Of. Bilmiyorum. Galiba devlet tiyatrosunda calisan bir arkadasimin zoru ile biraz da beles oldugu icin 2013 ‘te Sessizlik isimli bir oyun izlemistim. Iskoc bir eserin uyarlamasiydi yalan olmasin.  

Sinemaya en son ne zaman gittin?

Gecen ay Bohemian Rapsody izledim. Pek bir beyendim. Sonra bak cocukcagiz Oscar aldi gecen hafta. 

Hangi dizileri herkes izlemeli?
Dizi izlemiyorum.

En son ne tür müzik dinledin?

Tekno her zaman dinledigim bir tur ama bu sabah hic olmaz, 2003’e gidip Loreena Mckennitt dinledim ise giderken.

Seni en çok ne çıldırtır?

Son dakika iptal edilen bulusma-gorusme planlari, eve lap diye gelen habersiz misafirler ve hic bir neden soylemden ortadan kaybolan/arkadaslik ya da iliski bitiren ariza insanlar. Attigin mesaja aramaya 1 hafta sonra genis karakterler…. Gordugunuz gibi beni delirten nedenlerin temelinde galiba “iletisimsizlik” var. Lutfen ILETISIN arkadaslar, rica ediyorum.

Ne zaman uyanırsın?

Ofise gelip kahve yapinca.  

İnternetteki ilk adın neydi?

Bayansilvia….

Favori emojin nedir?

Rocknroll emojisi ))

Kedi mi köpek mi?

Kedi. Keske herkes kedi olsa. 

Kuzey mi, güney mi?

Guney. Sicak. Deniz. Gunes. Kum. Bira. Patates. Islak saclarim. Denizin tuzu. 35 derece sicak. Kumdan yanan ayaklarim. Of buraya nasil geldim ben bir anda yaaa?

Kafanda genel olarak ne olur?

Overthinking problemi olan bir insanim, bunu kabul ediyorum. Son zamanlarda bununla bas edecek bazi calismalar yaptim ve devam ediyorum. O nedenle kafamda genel olarak hersey var.

Komedi mi dram mı?
Komedi. Cunku hayatimiz komedi. Oyle degil mi ya?

Yıl içindeki en favori günün hangisi?

Hehe dogum gunum. Ama bunun siprituel bir nedeni var. Dogum gunum her zaman yeni ve iyi seylerin donumu olmustur bana. Sonrasi kafa ustu cakilmak sarti ile oncesinde bu donem asiri mutlu olmusumdur, cok param olmustur, asik olmusumdur, cok iyi arkadasliklar kurmusumdur, accayip partilemis harika gunler gecmistir, yeni bir ulkeye gitmisimdir , bunlarin hepsi bu gunun etrafinda olmustur. Ama tabi bende mutluluk uzun surmaz, Galatasaray camiasi gibi hayatim var, mutlulugun hemen arkasi buyuk bir husran ahhaahahahah

Ankara ile ilgili en sevdiğin şey?

Bu soru Ankaralilara ozel mi yoksa Mim’I yapan yasadigi sehri mi koydu bilmiyorum, ben ikisine de cevap veresim var. Ankara icin iyi hislerim var, hic gormedigim ya da gercekten sadece 1 kez gordugum ama yazistigim konustugum insanlar yasiyor. Cok garip; sayinca 10 kisi felan cikti sjdjhsdjss. Berlin ile ilgili 50 sayfa yazdim daha da yazmiiim isterseniz. Ozetle Berlin’in kopegiyiz, havhavhav.

Son olarak bir sırrını paylaş.

Ay buraya yazinca sir olmaktan cikicak. Ama sirrimsi bisi yazabilirim anlik. Kedoya aylar evvel bir idrar tahlili yapilcakti. Basit bir cis ornegi seti satin aldim. Cis ornegini alip 2 saat icinde veterinere gotursem bu is bitecekti. Ama yapmadim. Zamansizlik, berlinde bu veterinerlerin abbuk subbuk calisma saatleri, testi kabul etme saati ve kisisel problemlerimi one koyarak yapmadim. Cok pismanim. Simdi tasindik. Veteriner cok uzakta kaldi. Bize yeni yollar gorundu. Kedonun gozle gorulur hic bir problem yok ama yine de birsey olursa ileride koppek gibi aci cekicem. Tamamen tembellikten bir bok yiyorum lutfen beni uyarin.

26 Şubat 2019 Salı

Put the lights on, this is my home ...










14 Şubat 2019 Perşembe

Kimseye Soz Vermedik Ama Elbet Bir Gun

Mer haa baaa. Dogu blogunun delisi geldi.

Valla kendime deli demicem artik, cok tatsiz bir deli muhabbeti yasadim, birazdan yazicam.


Noel oncesi balik ve sarap hayalleri kurarken hooop araya 2 ay girmis. Size soruyorum, ne ara girmis? Yani Istanbul'dan ve oradaki aksiyonlu hayatimdan ciktim geldim. 2 sene Kuzey Berlin'de yasadim, 1 tane elle tutulur sosyal mevzum olmadi. Arkadaslar 2 haftadir Istanbul'a birebir benzeyen bir muhitte yasiyorum, evet ozetle 2019 senesine yeni ev dedik. Oldu mu? Oldu. Tasindim. Ama bu 2 haftada basima gelen bir kac olay gercekten 2 sene geride biraktigim Istanbul hayatimi hic aratmadi ahahahah. Tesekkurler Wedding. 



Berlin'de ev kiralama surecinde yasanan en buyuk sikinti ev bulmak. Aynen dogru okudunuz. Duz ev bulmak ve evrak brokrasisi. Elbette bununla bitmiyor. Ev kiralama sureci cok sikici, bunu uzun uzun anlatamicam ama Berlin'de bir gun ev ararsaniz is arar gibi bir surece hazirlanin. Efendim populer emlak sitelerinin premium hesap uyeliklerine, bankadan onaylanmis parali alinan kredilendirme notuna vs para dokmeye hazir olun. Daha ev bulmadan kapatalizme odeme yapmaya basliyorsunuz. 

Efendim yeni seneye yeni ev dedik. Biraz imkanim biraz da zamanim vardi. Bir de tabi rahat batiyor. Kotu demeyim nankorluk olmasin ama zor bir seneyi geride biraktim. Gercekten hatirlamak istemedigim gunler vardi. Son zamanlarda evde sahsen kafamin almadigi seyler olunca biraz ozelimi arar oldum. Ev arama hikayesine araya giren yeni yil tatili nedeni ile ara vermistim. 

Hem calisip hem de bu islere bakmak gercekten cok zor. Ama anlayisli bir sirketim var zira bu konular burada ciddeye aliniyor. Istedigim gibi islerimi organize etme sansim oldu. Bir suru ev ziyaretinden sonra son dakika, aslinda super otesi isinmadigim bir ev, beni imzaya cagirdi. Ayni anda bir ev daha oldu. Mesafe nedeni ile hayir dedim ama tezcanli biri oldugum icin ve bu surec beni henuz 2 ayda cok yordugu icin, of dedim ve Wedding'teki bu eve bastim imzayi. Bazen bazi seyleri akisina birakmakta halen kendimi egitiyorum. Bu da onun bir parcasi oldu.


Kontratti, eski yerde yerime birini bulmasiydi, toplanmasiydi, elektrik, dogal gaz vs. derken hepsini 2 haftaya sigdirdim. Berlin'de baska seyleri tasimada tanistigim sevgili Toni ve arkadaslarim sagolsun, kedi ile kendimizi yeni yere attik. Yavas yavas yerlestik.

Iceri girdik dakka bir, kombi calismiyor. Tesadufen bahcede gordugum bir Alman komsudan yardim istedim. Cuma aksami Berlin standartlarinda hic olmayacak bir saatte teknik geldi ve bes kurus odemeden kombiyi yapti. Bu cocuga gercekten bir yemek sozum var. Almanlar bu tip seyleri seviyor. Tamiri beklerken bana kendi fotograf koleksiyonundan bir kartpostal serisi hediye etti ve "relax, yerlesmenin tadini cikar, hosgeldin" dedi. Kendimi Alman gibi yapmak icin 50 firin ekmek yemem gerek, nedeni yazinin devaminda...

Birince gecemizde, muhtemelen ev sahibinin ve komsularin zaten bildigi, dairemin bitisiginde yasadigini ogrendigim, yasli, deli ve engelli amca korkunc bir sinir krizi gecirdi. Surekli bagirdi, kufurler etti, duvarima ve yerlere vurdu, asiri yuksek sesli tv izledi, ertesi sabah 10'a kadar hic susmadi. Cok korktum ve evimde yanliz huzurlu gecirmem gereken bir gece; yerine, "Allahim ben neredeyim" sorularina donustu. Istanbul'da o kadar benzeri olmasa da bir cok konuda zor konuda mucadele ettigimi biliyorum. Icimde biraz pismanlik biraz da koca Berlin'de bir ev bulamiyorken, bu daire icin neden beni sectikleri kerizligini yasadim diyebilirim. Uykusuz bir geceydi. Ertesi gun adam kayboldu. Bir sure yoktu. Sinirlerim bok gibi bir haftasonu yasadim. Ayni gece disaridan geldim, apartman kapisinda bunu gordum, bisiler sordu, almanca bilmiyorum dedim, bana defol dedi. Polisi ariyorum dedim, ehe ehe saka yabtim dedi. Eve girdim, uyumak uzereyken kapimi 2 polis caldi. Polisler evime girdi, odalarimi aradi. Ayni amca, gurultu yaptigimi ve yuksek sesli tv izledigim icin beni sikayet etmis. Sok oldum. Hayatimda hic bir Tv'im olmadi, ben buraya 24 saat once tasindim ve asil ben ondan sikayetciyim dedim! Kontratimin henuz 1 gun once basladigini ve cok kotu bir gece yasadigimi anlattim. Eheheeh adami biz biliyoruz dediler. Evime niye o zaman giriyorsun oc...  En buyuk aptalligim ise onlari iceri almakti. Hep akilli gecinen, hukuk, medya, social issues, insan haklari bilgilerim ile her zaman ovunen ben, alman polisini kapimda gorunce, hayir giremezsiniz, arama izniniz nerede ve sorun nedir diyemedim. Cunku o kadar safim ki, yandaki amcanin basina bisi geldigini dusunerek gayri ihtiyari iceri onlari davet ettim, Insanligim yine mantigima yenildi. Neyse, olay anlasildi ama benim salakligim polislerin yaninda kar kaldi. Ev sahibine email attim, taciz edildim dedim, uyaricaklarini soylediler. Cevap sekilleriden, bu amcadan haberleri oldugu acikca anlasiliyor. O gunden sonra sesi hiiiiic cikmadi o ayri mesele. Isin daha kotusu bu tip insanlarin bildiginiz gibi Almanya gibi sosyal bir devlette duz bir vatandastan daha fazla haklari ve imkanlari var. Adam sanirim bir kriz gecirdi ya da bana yeni oldugum icin show yapti. Ben cok afedersiniz yarrak gibi bir moral ile kac gun gecirdim bilmiyorum. Gittim disarda kaldim. Oturdum, tekrar tasinirsam bana ne kadara mal olurun hesabini yaptim. Ozetle son 10 gunum gercekten cok tatsiz.

Elbette tatsiz seyler yazmaya gelmedim buraya. Hadi biraz da keyifli seylerden bahsedelim. Eve tasinma surecinden hemen once, Delft bulusmasi gerceklesti. Dilos ve Abdullah Hollanda'ya yerlesme hazirliklari yapiyorlar. Dilos kisa bir ziyaret ve bir takim burokratik islemler icin Delft'e geldi. Bu firsati kacirmadim ve ben de onlari ziyaret ettim. Yemekler pisirdik, giybetler siril siril akti. En kisa surede Berlin'de yeni evimde onlari agirlamak dilegi ile.

Vallahi ben demiyorum, bunu benim hislerim soyluyor; bir gun yolum Hollanda'dan gececek, inaniyorum. "Kimseye soz vermedik ama elbet bir gun." Inandigim seyler oldu, cunku yaptim. Beni biliyorsunuz. Buyuk konusmayim, istemek yeter, yaparim deyince oluyor sajshdhdhd.




Delft'i ve etrafina hayran kaldim. Hersey Amsterdam degilmis. Cok guzel ve sakin bir kac gundu. Firsatim oldu Rotterdam'a da gittim. Den Haag'i da biraz gordum. Sonunda Inci Kupeli Kiz ile bulustuk. Nefessiz izledim. Inanilmaz bir deyimdi. Yillardir o ani bekliyormusum.




Yemek marketine gittim. Boymans Muzesi'ni buyuk restorasyondan once gorme sansim oldu. Zira cok uzun bir sure kapancak. Muzede, Vermeer'in 1935'te yapilan bir sergisinin acilis afisine rastladim. Boymans'in kisisel koleksiyonuna bagislanan bir Mondriaan tablosunu izledim, inanilmaz bir sansti. Yayoi Kusama'nin sikintili odasina girdimYayoi seviliyorsun.




Delft zaten minnosluktan yikiliyor ve birak sen yazma, gorseller konussun kivaminda bir geziydi. Vermeer'in Delft'li oldugunun notunu buraya dusuyorum. Onun yasadigi, yurudugu ve ilham aldigi sokaklarda gezmek cok spiritüeldi. Mezarinda kendisine bir de Fatiha okudum...

Geri Berlin'e donecek olursam... Aklimda bir kac sergiye gitmek var ama bu son 2 ayda bazi islerimden geri kaldim, arayi kapamak icin cok calistim, o ara tasinma surecine vs; butcem bitik. Ama bunlarsiz da hayatim elbette devam etti. Arkadaslarimi, zaman ayirmak istedigim dostlarimi, eglenceli hayatimi elbette yaptigim masraflarim nedeni ile ve biraz da tembellikten oteledim. Bazen bazi insanlari ve olaylari, ozellikle gucsuz oldugum bu zamanlarda gereksizce hayatimin merkezine koyuyorum. Sonra o merkez bozulunca ya da hafif bir eksen kaymasi olunca sucu kendimde ariyorum ve panikliyorum. Bu buyuk hatayi yapmamak icin kendimi son zamanlarda cok kastim. Bu beni cok yoruyor. Bunun basi sonu yok ve default yasiyorum. Kendimi karsima alip, MORUK SIKICEM SU MODUNU, ARTIK BIR SAL YAAAAG diye cikarip yuzume yuzume vurasim var. Bu yokarda bana karsiliksiz yardim eden komsumun rahatliginda olamadim. Kendimi ne zaman duzluge cikarsam, dibi goruyorum. Acikcasi suan kendime hasarsiz bir Mart ayi diliyorum. Mart ayini, dogum yil donumum oldugu icin hayatimda her zaman parlak olaylarla hatirlamisimdir. Tabi hemen sonrasi Galatasaray camiasi gibi. Buyuk bir mutluluk asla cezasiz kalmiyor ahahahaha.

Ben yine de size guzel dileklerimi yazmak istiyorum, bu hayati ne kadar boklasam da icinde bir sekilde variz ve yasiyoruz. Hepsini anlatsam tey allaaaam der gozlerinizi belertirsiniz. O yuzden sessizce dertlesip gidiyorum. Guzel bir hafta ve haftasonu gecirin. Sevdiklerinizin kiymetini bilin, sevisin ve lutfen ama lutfen kus uyumayin.

Iyi geceler.

24 Aralık 2018 Pazartesi

Bebeyim Halledicem Ama Hangi Birini

Evet 2019 'a boyle giriyorum.


Selam, ben geldim bir yanak alip gidiyorum. Ay oraya mi ucsam, burada mi hava iyi olur, oy surasi ucuzmus, tatilde Berlin cekilmez, ay biraz daha bekliim ucuzlar derken derkeeeeeen got ustu Berlin'de kaldim. 

Ofiste yilbasi hediyeli cekilis yaptik, bana cok cok sevdigim bir arkadasim cikti. Cok sevdigim gibi hakkinda karar vermesi zor bir insan. Vetements takip eden, vegan, hipster vintage giysileri satan manitasi ile Berlin'de hatiri sayilir bir fotografci cevresi olan dostumun ismini karsimda gorunce, Allammmm buna ne hediye alcam, nolur uzerime bir parca toprak atin, suraya uzanayim diye icimden gecirdim. Kendi gibi hipster olan bir baska magazadan; uzerinde kopek patisi ile bir insan elinin tokaslatigi ve "Nice To Meet You" mesaji yazan tshirtu verince gelip sarildi... One gore "the best gift" olmus.

Ben de cok sevdigim baska bir arkadasimdan minnos bir Bodyshop seti aldim. Renkli kutularin, guzel kokularin hastasiyiz. 


Ofiste actigimiz noel sampayasindan ikinci bardagi tirtikliyorum ve size iyi bir hafta diliyorum sevgili dostlar. Simdiden iyi yillar, kus uyumayin ve yeni senede de guzel kahveler icin. Tschüssiii...

Bu da bonus, hadi bakalim.

10 Aralık 2018 Pazartesi

2018'den "Yia Ben Sizin Yalanlarinizi..." Diyerek Cikiyorum

Merhabaaaaa, geleneksel sene sonu yazisi icin geldim. 

Gozlerimi devirip, ekranin karsisina gectim, bir miktar tukuruk sacmali, sinirli, sumuklu ve sonunda da yine tamam gel gel sarilip barisalim kivaminda bir yazi olacak ama baslamadan evvel, asagida her sene yaptigim gibi bir onceki senenin iyi dilek listesini alintilayarak basliyorum. Aralarda arvisden cekip getirdigim, 2018'e ait exclusive gorselleri size birakip sinsice yaziyi bitiriyorum. Exclusive lafini demeyi cok seviyorum, bana cok yakisiyor.


"2018'in dilegi iseeeeeee, Almanca ogrenmek, cesitli sehirlere gezi, yeni bir dovme daha ve yeni bir ev olsun. Gezmeyi ihmal ettim evet. Listemde Roma, Paris, Prag, Tel Aviv, Budapeste ve Berlin'nin etrafindaki ufak sehirler var. Ev icin ise, kedi ile duses bir sey bulursam, 2 kisilik bir eve gecebilirim. Almanca kursunu da haftaya degistiyorum. Olay bitmistir."

Ahahahaha hic gulecegim yoktu. Olay bitmedi arkadaslar ama ben bittim. Yani bu seneden yalanlarinizi sikim diyerek ve  gozlerimi beyazini belerterek cikiyor olmamin hakli yanlari var. Bir kere o Almanca hic olmadi onu bastan yaziim. Ama bununla da kalmadi...

Elle sayilcak kadar yazi yazdim bu sene bloga. Az geldim az konustum ama guzel gorseller cekmek icin gittim duzgun makina aldim ve bu gorselleri buraya koydum. Bazen sikayet ettiniz ehe tembellik yapma da yaz diye, sizi kirmadim valla. Simdi Spotify'in 2018'de en cok neler dinlemisim ona bakiyorum gercekten gozlerimi belertmekte hakliyim. Listede Tarkan, Ask var. Aahahahah. Sadece soruyorum. Niye?

Seneye aslinda cok guzel baslamistim. Enerjim, olm krali gelsin tanimam seviyesindeydi. Yarrak gibi gecen 2014 senesinden sonra ilk kez cok guzel bir zirveye cikmisti hayatim. Sene basi cok kisa, cok lezzetli ve cok keyifli bir Istanbul gezim oldu. Ayni gezide, tatilimden fedakarlik yaparak cok onemli bir musteri gorusmesi yapmistim. Bu ziyaretin meyvesini Eylul’de aldim ve yaninda arti bir is ile 2 prestijli sozlesme birden yaptim. Zorlu'da harika bir event oldu, onu yakaladim. Dostlar caldi biz dinledik. Ocakbasiydi, rakiydi, sevdikleri gorduk bolca. Istanbul gezimin ozeti bol tekno, kebap ve turkish serpme kahvalti idi. 


Subat'ta ise sonsuz dongude alisveris merkezleri ile dolu olan Dubai'ye yolum dustu. Burasi is icindi ama gezinin ozeti benim icin o sirada Berlin eksi evet eksi 11 iken benim 30 derecede acik havuzda yuzmem oldu. Ama allah gunah yazmasin cok ozur diliyerek orada yasanmaz diyorum ve ilerliyorum.

Kis sertti, Berghain kuyruklari biraz cekilmez oluyordu ama Mart'ta dogum gunumu Berghain’da kutladim cunku benim dogum gunum Berghain’da kutlanmaliydi degil mi?  

Bahari hizli tukettim ve baharin kafasi iyi geldi ama cok sert bir dusus yasadim. Ev, is, siyaset, hayatima giren cikan insanlar ya da hayatima girdigini sandigim insanlar, bolca kalp kirikligi, arkadaslarimin ozlemi, acaba evim neresi ucgeninden bir turlu siyrilamadim. Yaz ortasiydi. Deep turkish web'teki YIKIK bendim. Bu surecte kendimi iyi hissedecek seyler yapmak icin caba gosterdigim bir yaz sonuydu. Hayatimda ilk kez kosmaya basladim. Bir aksam ise 36 derecede Tiergarten'da 3 km kostum. Kostukca deliligim gecti ahsdhahakg. Berlin'de yazin tadini cikardim diyemiyorum cunku Prater beer garten'de hep sarhostum. Bazi yerler yok. Bir makina aldim fotograf cekmeye calisiyorum. Viyana'yi gezdim. Prag'i gezdim. Cannes'e ve Amsterdam'a gittim. 



Yaz sonu ise kapanisi Ayvalik'ta yaptim, gercekten uzunca bir aradan sonra dinledigim bir yaz tatiliydi. Harika yemekler, harika deniz , bunlarin iyi gelmemesinin hic bir nedeni yok. Ilk kez Dilos'la deniz kum gunes yaptik. Bir ruya bulusmasiydi. 


Bu ruya tam bitmis degil cunku O da erkek arkadasi ile Delft'e tasiniyor. 2019 bombastik basla miyor mu? Evet 2019'in dilek listesinde bunla alakali da bisi yer alacak. 

Berlin'e Munih'ten cok sevdigimiz ve benim sonradan arkadaslik cemberine girdigim Muge ve esi Tolga tasindi. Yani simdi bunu boyle yazinca hic bir anlam ifade etmiyor olabilir ama acikcasi bana cok sey ifade ediyor. Bu senenin kapanisi bende yarrak gibi olacak ama bu cift icin tam tersi, gercekten harika bir karar harika bir gelis oldu. Insallah gelecek seneden sag cikariz ahshahdhf. Benim suphelerim var. 


Bu sene bolca Alisko ile guzel gorseller cektik, makinamin ve yeni telefomunun hakkini vermeye calistik. O da bu islerden anladigi icin arada bana sunu cekelim diye geliyor tamam diyorum. Yine kendisi ile yaz ortasi Berlin Pride kutladik, cok guzeldi. 


Bu sene Berlin Bienali'nin kuratorlerinden biri olan Sonia Fernandez Pan'nin kisisel mini dijital projesine konuk oldum. Instagram'da yayinliyor. Bu cok guzel bir isti. Suradan bakabilirsiniz; #toplesstheoryreading 


Kus degildik ama bir takim buhranlar nedeni ile arkadasligimiza ara verdigim arkadaslarla aramizdaki buzlari erittik. Buna gercekten cok sevindim. Mottomuz: asla kus uyumayin. 

Ne diyorduk? Evet Berlin. Valla iyimser olamicam cunku 2018, gecmis yillar kadar olmasa da biraz balayi sonrasi gibi bir sene oldu ve devasa bir hayal kirikligi olarak tarihte yerini alacak arkadaslar. Saldim artik. Hayatimda basima gelenleri keyifle izliyorum. Yaninda bira ve kaynamis misir.

Listeden gidersek evet son dakika spontan ve acayip sevdigim yeni bir dovmem oldu. Berghain'da tanistigim bir arkadas bana ilginc bir dovme yapti. Fikir ikimizindi. 2018'in uzerine boylu boyunca cekmek istedigim cizgi buydu arkadaslar. 


Listedeki sehirlerden sadece Prag olmus. Paris'i ise gecenlerde gidecekken islerden dolayi iptal ettim. Onun yerine gecen ay Izmir'e gittim. Cok guzeldi. Ali'ye, kardesime, Mert'e, annemlere ve tabiki Dilos'a bolca zaman ayirdim. Mimi ile tanistim. Ulkeyi kaldir cope at Izmir'in kopegiyiz havhavhav.


Ev konusunda ise ilerleme yoktu, hic de aramadim. Taaaa ki gecen haftaya kadar... Son zamanlarda evde olan ufak tefek seyler gozume igrenc gelmeye ve beni irite etmeye basladi. Copun kurtlanmasini o kurtlarin disarilara tasmasini, taaaa gecen noelde sinirlenip aldigim bulasik makinasina hala tabak koymayip pisliklerini odalarinda biriktirmelerini ya da evi bir 5 dakika acip havalandirmadan her yer kapali iken yemek yapmaya calismalarini, cop kutusunu kullanmak yerine ambalajlari / coplari sacma yerlere birakmalari bunlari artik gormemezlikten gelmek imkansiz. Bir kac yer ile gorustum ancak Berlin bu konuda malesef kolay bir sehir degil. Olumlu olursa vallahi  sene bitmeden listede bir dilek daha gerceklesmis olucak djdjdjjd.


Son bir kac haftada tabi biraz da sosyal medyanin ekmegini yiyerek bir kac ilginc insan ile tanistim. Biri eski sevgilim ile ayni isimi tasiyan ama tek ortak noktasi ayni isim olan biri. Assssiri eglendik, ispanyol saraplari ictik, bir miktar flortlestik, ama sonra Mumtezel Samet videolari izleyip, lan cooggg ozlediiimm raki icek miii modunda gecenin sonunda aglasan iki tipe donustuk. Efendim en kisa surede rakiya bekleniyorsunuz. Size dicek hic bir sey bulamiyorum ajdhdhdhdh bu saatten sonra basima ne gelirse gercekten hak edicem. 


Berlin seni seviyorum hatta cok seviyorum sahsen senle bir sorunum yok ama icindeki insanlari anlamakla alakali bir surecten gectim bu da bir miktar kabul edelim sancili oldu. Bundan sonraki surecte ezbere hislerle degil daha relax formatta devam edicem ne kadar becercem bilmiyorum ama sanirim once kendi yasam alanimi (gotte kurt var yapacak bisi yok) biraz yenileyip degistirmem gerek. Biraz kafa dinlemeye ihtiyacim var. 

Gelelim 2019'un dileklerine. Son zamanlarda Almanca bilmedigim icin cok icerledigim bazi mevzular oldu bunlari asmak icin gercekten bu agzina sictigim dili ogrenmem gerek, bunu buraya bir yazalim. Hayal kirikligini bir kenara birakip her geleni ve her olani oldugu gibi karsilayip daha fazla siki tassaginda bir sene diliyorum oncelikle. Su yokarda yazan sehirleri de listeden cikarmak ve Paris, Budapeste, Lizbon yapmak istiyorum. 2 odali duzgun bir ev bulup Berlin'de yeni seneye yeni evimde uyanmak istiyorum. Sevmediklerimi izmir marsi ile hayatimdan ugurlayip Berlin'de rakiya cagiran daha fazla insanlar taniyabilirim mesela. Ya da en azindan kurtlanmis cop kutusuna karsi makul duzeyde sorumluluk gosteren insanlarla muhattap olabilirim degil mi? Kedomla daha cok vakit gecirmek istiyorum. Bisikletimi satmak istiyorum. Daha saglikli beslenip daha cok kosmak istiyorum. Dilos'un tasinmasi ile sezonun gezi acilisini Ocak sonu Amsterdam'da yapiyorum ve biletimi coktan aldim. Hem gormeye hem de guzel anilar biriktirmeye yanlarina ucucam. Artik Ocak sonu donuste okursunuz. Tarih net degil ama bu sene illaki Dilos gelinin Berlin'den gelen havali kanki topuzundan yaparak nikahlarinda boy gostercem. Cikarin abiyelerinizi sinav var. Tek seferlik degil tum sene boyunca ve daima Avrupa'da daha sik bulusmak istiyorum onlarla. Aklimda bir de bir kac guzel evente gitmek var mesela Jon Blomqvist'i canli dinlemek istiyorum. Yeni sene is anlaminda gercekten kol gibi duzeyinde gecicek, o konulara hic girmiyorum. O konulara girersem yazi hic neseli bitmez ahshadhsd. 

Ben yeni senede biraz daha duygusal anlamda kendimi yenilemek istedigim ve de yasam kalitemi biraz daha sadelestirecegim bir seneye odaklandim. Umarim yeni sene sizin icin de fantastik gecer. Lutfen kendinize iyi bakin, cok kahve icin cok sevisin ve asla kus uyumayin. 

Yeni seneyi kutlarken nerede napcamizi yazmiyorum artik zira Berghain demekten ben sikildim ama ne diyoruz : belli de olmaz, hersey ihtimaller dahilinde. Iyi geceler.

"Uzanirken sana... Tukendi bu beden"